כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הרצוג ל"בחדרי": "חילול הציון - צלם בהיכל. דורשים תשובות". צפו

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג התייחס בשיחה עם "בחדרי חרדים" לפוגרום הנורא בציונו של רבי נחמן מברסלב באוקראינה: "זה ממש צלם בהיכל - אנטישמיות במובן הכי עמוק. אנחנו דורשים תשובות ואבטחה בהקדם" • צפו בדברים

הרצוג ל"בחדרי": "חילול הציון - צלם בהיכל. דורשים תשובות". צפו
בחדרי חרדים

הפוגרום הנורא שהתחולל הלילה (רביעי) בציונו של רבי נחמן מברסלב באוקראינה מעורר זעזוע ושאט נפש גם בקרב הפוליטיקאים החילונים.

הנציג הבכיר ביותר עד כה שהתייחס למקרה הנורא הוא יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, שאומר בשיחה עם "בחדרי חרדים" כי מדובר באנטישמיות ודרש תשובות מהשלטונות במדינה.

"זעזוע עמוק. זה ממש צלם בהיכל" אמר הרצוג בראיון וידאו ל"בחדרי חרדים". "אני חושב שאין מילים לתאר את עוצמת הפגיעה ברגשות. זה מכוון כמובן. זה אנטישמי במובן העמוק ביותר של המילה".



כאמור, הרצוג דורש תשובות מהשלטונות באוקראינה: "אני תובע משלטונות אוקראינה לנקוט בכל הצעדים. אני אמור לפגוש את ראש ממשלת אוקראינה בשבוע הבא בביקור בארץ. אנחנו דורשים תשובות עד הגעתו לישראל ובהקדם האפשרי".

הרצוג הוסיף ודרש גם לאבטח את המקום: "אני חושב שמקום הציון והאתר צריך להיות שמור ומוגן - לא רק עם מצלמות אלא גם עם אבטחה ושמירה".

לדבריו, "זה אתר בעל חשיבות לאומית. כמו שבישראל יש שמירה, ולעתים קורות תקלות חמורות. אנחנו מצפים להבנה עמוקה של שלטונות אוקראינה על כך שהמקום הזה חייב להישמר מכל משמר".

חלקי חזיר בציוןצילום: חלקי חזיר בציון
חלקי חזיר בציון

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים" מוקדם יותר היום, כנופיית חוליגנים פרצו במהלך הלילה לציון, התיזו גז מדמיע על המתפללים, התיזו צבע אדום והניחו של ראש חזיר על הקבר עצמו.

חסיד ברסלב השוהה במקום אמר ל'בחדרי חרדים': "יש לאחרונה הידרדרות ביחסים עם המקומיים, יש יותר התנכלויות והצקות נגד יהודים. מה שהיה אתמול היה מזעזע, פוגרום של ממש. הרביצו לאנשים וזרקו חלקי חזיר. כמעט הרגו אותי אם הייתי מעז להתנגד. רק בנס זה לא היה גרוע יותר, ואם לא יעשו משהו הגרוע מכל עוד יקרה פה".

הציון לאחר הפוגרוםצילום: הציון לאחר הפוגרום
הציון לאחר הפוגרום

שר הפנים ויו"ר ש"ס הגיב לפוגרום: "הזדעזעתי עד עמקי נפשי לשמוע על החילול הנורא והברברי שנעשה הלילה בציון הקדוש של רבי נחמן באומן. אפנה היום לנשיא אוקראינה לפעול במהירות נגד הפורעים ולהגביר את השמירה במקום".

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב: "חילול ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב זי"ע באומן מחייב גינוי והוקאה. זהו מקרה אנטישמי חמור ומזעזע, שדורש התערבות מיידית של שלטונות אוקראינה כדי לחקור ולמצות הדין עם הפורעים".



יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד הגיב אף הוא לאירוע הנורא ואמר: "הזדעזעתי הבוקר לשמוע על האירוע האנטישמי, המבחיל והאלים שאירע במתחם קבר הרבי נחמן מברסלב באומן באוקראינה. האירוע שהתרחש הלילה הוא בלתי נסבל ומזכיר ימים אפלים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי באירופה. אני מצפה ממשלתך לגנות את האירוע ולפעול בנחישות על מנת לתפוס את המבצעים ולהעמידם לדין במהירות".

יש לציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעלם לעת עתה מהתקרית החמורה וטרם פרסם גינוי.
פגורום באומן רבי נחמן מברסלב חזיר יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד