כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

זה עונשם של האחראים למות החיילת בהר הרצל

ארבע שנים לאחר מותה של החיילת סגן הילה בצלאלי ע"ה בהר הרצל, בית המשפט הטיל עונש מאסר בפועל ופיצויים על שני בכירים בחברת "עיצוב במה" האחראית למבנה שקרס

זירת האסון בהר הרצל (חדשות 24)
זירת האסון בהר הרצל (חדשות 24)

ארבע שנים לאחר מותה של החיילת סגן הילה בצלאלי ע"ה בהר הרצל, בית המשפט הטיל עונש מאסר בפועל ופיצויים על שני בכירים בחברת "עיצוב במה" האחראית למבנה שקרס.

בית המשפט בירושלים גזר את דינם של שני בכירים בחברת "עיצוב במה", תומר ליאונידזה מנהל התפעול ואלעד לביא סמנכ"ל התפעול. בגזר דינו נתן בית המשפט תוקף להסדר הטיעון עם הפרקליטות וגזר שישה ושבעה חודשי מאסר בפועל על הנאשמים.

בנוסף קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות והרשיע את החברה שהפיקה את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל לפני ארבע שנים בגין גרם מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות. במסגרת ההליך, בוטל האישום נגד מנכ"ל החברה, דורון לביא.

על תומר ליאונידזה, מנהל תפעול בחברת עיצוב במה, נגזרו 7 חודשי מאסר בפועל. על אלעד לביא, סמנכ"ל תפעול בחברת עיצוב במה, נגזרו 6 שישה חודשי מאסר. השניים, יפצו בשלושת אלפים שקל כל אחד, את עיזבון הילה בצלאלי ז"ל ולשני החיילים שנפצעו קשה סכום של 18,000 ש"ח.

בנוסף, חברת "עיצוב במה בע"מ תפצה את הנפגעים ב-40,000 ש"ח, בסך הכל 120,000 ש"ח.

במהלך החזרות לטקס בערב יום העצמאות 2012, התמוטט המבנה שהוקם לתליית ציוד ההגברה והתאורה, וכתוצאה מכך נהרגה סגן הילה בצלאלי ע"ה (20) ממבשרת ציון ונפצעו קשה שני חיילים ששהו ברחבה.

"בגזר הדין שניתן היום נקבע כי בנוסף לעונשי המאסר שהוטלו עליהם, יחוייבו הנאשמים גם בתשלום פיצויים בסך עשרות אלפי שקלים למשפחתה של הילה בצלאלי ז"ל ולשני החיילים שנפצעו" אמר עו"ד דניאל מור, פרקליטות מחוז ירושלים. "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע שמדובר ברשלנות כבדה שבוצעה בעת הקמת מבנה גדול מאוד, בלי יסודות בקרקע, כל זאת כשתחתיו מצויים אנשים, כאשר פוטנציאל ההרס והפציעה רק מדגיש את החובה של חברת עיצוב במה להבטיח שהמבנה יהיה יציב".

לגבי שני נאשמים נוספים, אורן ורשבסקי מהנדס המבנים ויצחק צוקר יועץ הבטיחות של הטקס התיק ממשיך להתנהל בעניינם והם אינם כלולים בהסדר.
הילה בצלאלי אסון הר הרצל עיצוב במה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד