כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לאחר 5 שנים: הנשיא לשעבר משה קצב שוחרר מכלא מעשיהו

הסתיים עינוי הדין: הפרקליטות החליטה שלא להתנגד להחלטת ועדת השחרורים לקצר את עונשו של הנשיא לשעבר משה קצב, והוא שוחרר מבית הכלא מעשיהו, לאחר 5 שנים בהן ריצה את עונשו, כשהוא מלווה ברעייתו גילה

(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)

הסתיים עינוי הדין: הפרקליטות החליטה שלא להתנגד לשחרורו של הנשיא לשעבר משה קצב והוא שוחרר כבר היום מהכלא, לאחר שריצה כחמש שנים בכלא מעשיהו, כשהוא מלווה ברעייתו גילה שהגיעה למקום יחד עם בנה.

בשירות בתי הסוהר התקבלה לפני שעה קלה הודעת פרקליטות המדינה לפיה פרקליט המדינה החליט שלא לעתור כנגד החלטת ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט מיום ראשון האחרון, בעניין שחרורו המוקדם של קצב.

"המסקנה שלא מדובר בהחלטה בלתי חוקית או החורגת ממתחם הסבירות באופן קיצוני מבוססת על כך שהאסיר התנהג בכלא ללא דופי, על כך שכבר ריצה חלק מתקופת השליש, על כך שהוא עבר הליך טיפולי בחודשים האחרונים בבית הסוהר, על המלצת הגורמים הטיפוליים בשב"ס ועל ההגבלות המשמעותיות שהוטלו עליו בהחלטת הוועדה ושיחולו עליו בתקופת שחרורו ברישיון" נכתב בהודעת הפרקילטות.

"יוזכר, שגם הפרקליטות עצמה הודיעה לקראת הדיון בוועדה כי אם קצב ימשיך בטיפול, והוא ימשיך להניב תוצאות חיוביות, היא תשקול בחיוב להסכים לשחרורו המוקדם בעוד שישה חודשים".

כזכור, ועדת השחרורים דנה לפני שבוע וחצי בעניין הבקשה השלישית של הנשיא לשעבר משה קצב לשחרור מוקדם מבית הכלא. "חברי הועדה התלבטו בשאלה אם נכון יהיה לתת כבר היום את ההחלטה והגיעו למסקנה שיש לנהוג כפי שנהגו בפעמים הקודמות", נכתב בהחלטה.

משה קצב בן ה-72, הורשע בדצמבר 2010 בעבירות חמורות אותן ביצע במהלך כהונתו כשר התיירות וכנשיא המדינה, ונשפט לשבע שנות מאסר - אותן החל לרצות בדצמבר 2011 בכלא מעשיהו.

על פי תכנית השיקום, קצב אמור להתייצב מידי בוקר בבית הכנסת הסמוך לביתו, ללימודים תורניים וכן השתלבות בקבוצה טיפולית תורנית בביתו אחת לשבוע.

באפריל 2016 ועדת השחרורים דחתה את בקשתו של קצב לשחרור מוקדם וכתבה "האסיר תופס עצמו כקורבן, עסוק בהאשמת גורמים חיצוניים במצבו, מתנהל עדיין בצורה כוחנית ועסוק בעצמו, בצרכיו, בהפסדיו ובמחיר שהוא ומשפחתו שילמו בלבד".

קצב ערער לבית המשפט המחוזי, שהחליט ביולי 2016 להחזיר את הדיון לוועדת השחרורים לצורך דיון בחוות דעת חדשה מטעם הרשות לשיקום האסיר. באוגוסט 2016 החליטה ועדת השחרורים פה אחד שאין לשחרר את קצב בשלב זה, אולם היום כאמור, התקבלה ההחלטה הסופית והוא שוחרר לביתו.

(עודכן בשעה 16:34)
משה קצב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד