י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפו; מחאת גור באשדוד: "הצילו את ערד"

היום השני במחאה על העיר ערד. אלפי חסידי גור התכנסו ברחוב הרי"ם לוין באשדוד למחות על חילול בית הכנסת בערד • צפו בתיעוד

צפו; מחאת גור באשדוד: "הצילו את ערד"
יהושע פרוכטר

היום השני במחאה על העיר ערד. אלפי חסידי גור התכנסו היום (רביעי) ברחוב הרי"ם לוין באשדוד למחות על חילול בית הכנסת בערד. בעצרת התפילה והמחאה השתתפו אדמו"רים ורבנים בראשות המרא דאתרא, הגאון רבי יוסף שיינין, שנשא דברים בעצרת.

בנוסף, השתתפו האדמו"רים מפיטסבורג, טאלנא, שומרי אמונים, מעליץ, ביאלא פשיסחא, הגרש"ד גרוס, הגרח"פ הורביץ רבם של חסידי בעלזא הגר"צ ויזניצר רבם של חסידי ויז'ניץ ועוד.

בתפילת מנחה עבר לפני התיבה האדמו"ר מטאלנא, בקבלת עול מלכות שמים כובד האדמו"ר מפיטסבורג.



המגיד הרב יחזקאל שרגא גובנר הקריא בעצרת את ההחלטות, שהוקראו אתמול בעצרת בבני ברק, ובוועד המארגן נערכים לעצרת הגדולה והמרכזית מחר על פני רחוב מלכי ישראל בירושלים.

החלטות הוועד המארגן:

"א. בהתייצבנו היום 'יחד שבטי ישראל' כואבים ודאוגים נוכח מסכת האירועים והתרחשויות חשים אנו את הצורך לחזור ולהצהיר את הברור לכל אחד ואחד מאתנו: אנו מוחים על כבוד שמים. אנו מוקיעים כל מעשה שיש בו חילול השם, וחילול קדושת בית הכנסת - בכל מקום שהוא נעשה.

"ב. הננו פונים בקריאה בקריאה לכל האחראים להסתה שהביאה יהודים למעשה השפלים הללו: אל נא אחים תרעו! לא זו הדרך - והיא לא תצלח. לא יעלה בידכם להצר צעדינו, לא יעלה בידכם לנתקנו ממורשת אבותינו.

"ג. תורתנו הקדושה היא סוד ויסוד קיומנו כעם, מאז עמדו רגלינו ורגלי אבותינו למרגלות הר-סיני וקיבלנוה בשמחה, באמונה ובלבב שלם. ואנו מאמינים באמונה שלימה שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו".

"ד. הננו פונים אל ראשי המדינה ואל הרשויות הנוגעות בדבר, למנוע ההתנכלות לבתי הכנסת ובתי מדרשות בארץ ישראל, ולעשות הכל כדי שכל יהודי יוכל להתפלל כמורשת אבותינו מדור לדור. אל תניחו להפוך את הנעשה בארצנו, לגרוע יותר, חלילה מן הנעשה בין האומות.

"ה. הננו מתפללים וקוראים לכל אחינו בית ישראל לחזור לכור מחצבתם, להעמיק החינוך היהודי השורשי המסור לנו מדור לדור כדי למנוע את ההידרדרות הרוחנית הקשה שאחריתה סוף תהום פעורה רח"ל.

"ו. הננו מצהירים כי באנו הנה יחד לאורם של רבותינו גדולי ומאורי ישראל שליט"א במטרה לרומם כבוד שמים וכדי "לעמוד על נפשנו לחלות ולחנן פני שוכן מרומים אשר 'בכל צרתם לו צר' שיצלנו מן הקמים לקעקע יסודות הדת והאמונה, שיערה רוח טהרה ממרום וישובו הכל לעובדו בלבב שלם".

צילום: יהושע פרוכטר




























































































חילול בית הכנסת בערד אשדוד מחאה חסידי גור תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד