י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מגוריט איבדה 10% מאז ההנפקה; סמנ"כלית הכספים והדח"ץ התפטרו מהנהלת הקרן

למרות התוכנית לרכישה עצמית של מניות עליה הודיעה לפני כשבוע, מניית מגוריט יורדת היום בכ-1.7% • סמנכ"לית הכספים המתפטרת היא טלי סימון והדח"ץ הוא מנחם שלגי, שהודיע על סיום תפקידו בשל מצבו הבריאותי

(אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90)
(אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90)



למרות התוכנית לרכישה עצמית של מניות שעליה הודיעה לפני כשבוע, מגוריט יורדת גם היום (ד') בכ-1.7% - ומשלימה נפילה של כ-10% מאז ההנפקה הראשונית בבורסה (IPO) לפני כשלושה חודשים. בימים האחרונים שני בכירים בקרן - סמנכ"לית הכספים טלי סימון והדח"ץ מנחם שלגי - הודיעו על התפטרותם. שלגי נימק את התפטרותו במצבו הבריאותי, שהביא אותו להיעדר מישיבות רבות בדירקטוריון.

בשבוע שעבר הודיעה מגוריט כי בכוונתה לבצע רכישת עצמית של מניות (BuyBack), בסכום של כ-10 מיליון שקל. מדובר בצעד חריג לחברה שהשלימה רק באחרונה גיוס הון בהנפקת מניות ראשונית (IPO) בסכום של כ-240 מיליון שקל. ההחלטה לבצע רכישה עצמית התקבלה לאחר שמניית מגוריט נפלה בכ-14% (בנקודת השפל) ביחס למחיר בהנפקה. החברה תממן את התוכנית מכספי ההנפקה.

עם פרסום הדיווח על התוכנית, מניית מגוריט עלתה בכ-4.7%, למחיר של 90.4 אג'. כעת המניה נסחרת לפי מחיר של 87.5 אג', המגלם הפסד "על נייר" של 10% למשקיעים. בין המופסדים הם כנראה גם משקיעים מקרב המגזר החרדי, וזאת לאחר שהנפקת מגוריט הפכה ל"להיט" בקרב המגזר, בין היתר הודות למסע פרסום אגרסיבי בקרב הקהילה.

מה שתרם להתלהבות מהקרן היתה כנראה העובדה שהשקיעו בה שני גופים מוסדיים חרדים - קופת העיר בני ברק (עמותה לתמיכה במשפחות במצוקה) וקרנות הפנסיה של חברה קדישה, שהשקיעו יחד כ-100 מיליון שקל. בניגוד למשקיעים מהציבור, שני הגופים הללו, כמו גם מנהלי הקרן, שותפים בחברת הניהול - ומשכך הם גם נהנים מעמלות ניהול, בנוסף להפסדים או לרווחים מהקרן.

ההנפקה של מגוריט, שמנוהלת על ידי מתי דב, הושלמה על אף סימני השאלה הכבדים בנוגע לתשואה הפוטנציאלית מהקרן. על רקע הגאות במחירי הדיור בישראל, לקרן פוטנציאל תשואה נמוך מאוד של 2.5%-3%, כך שלא בטוח שהתשואה מפצה על הסיכון הקיים, במיוחד במקרה של שינוי כיוון בשוק המגורים. נראה שמסיבה זו גופים מוסדיים קלאסיים, כמו קופות גמל, החליטו להדיר את עצמם מההנפקה, והשתתפו בה בעיקר משקיעים פרטיים.
מגוריט מניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד