כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

התפתחות דרמטית ברצח מנחם שטארק: נעצר חשוד נוסף ברצח הנורא

שלוש שנים לאחר הרצח הנורא שהסעיר את יהודי ארצות הברית, נעצר חשוד נוסף ברצח - חודש לאחר מעצרם של שניים נוספים

שטארק, צילום ארכיון
שטארק, צילום ארכיון

התפתחות בפרשיית רצח הרב מחנם שטארק הי"ד, שנחטף ונרצח באכזריות לפני כשלוש שנים: משטרת ניו יורק עצרה הבוקר (רביעי) את ארווין הנרי, השותף הרביעי ברצח. ההתפתחות התאפשרה לאחר שלפני חודשיים עצרה המשטרה שני אחים ודוד שהיו מעורבים ברצח. מעצרם של השלושה ועדויותיהם הביעו למעצרו של החשוד הרביעי.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הרצח המזעזע אירע בלילה מושלג בחודש ינואר לפני כשלוש שנים בשכונת ויליאמסבורג, כאשר שטארק עזב את משרדו בדרך לבתו הנמצא באותו רחוב. שני רוצחים התנפלו עליו, גררו אותו ללימוזינה שהמתינה בשער המשרד והוא נעלם.

בני משפחתו ומתנדבים רבים החלו לחפש אחריו, אך רק כעבור 24 שעות נמצאה גופתו חרוכה מושלכת בפח בתחנת דלק בלונג איילנד. כעבור מספר חודשים נלכד נהג הלימוזינה - נגר שעבד עבור ר' מנחם בעבר, שטען כי הוא רק שימש כנהג, וכי דודו הוא זה שתכנן לחטוף את שטארק ולשדוד אותו. העניינים, לדברי הנהג, הסתבכו, שטארק נאבק בחוטפיו ואלו נאלצו לשבת עליו ולחנוק אותו. בהמשך סיפר הנהג כי כשראו ששטארק מת, נסעו לשכונת בקראון הייטס, שם מתגורר דודו של הנהג ומי שתכנן את הכל. הדוד הורה להם לשוב למשרדו של שטארק ולהחזיר את גופתו למשרד.

כששבו לוויליאמסבורג גילו כי האזור מלא בשוטרים, ולכן החליטו לנסוע לביתו של אדם שלישי שהצטרף ללימוזינה, ועל פי החשד סייע לחבריו לשרוף את הגופה ולהיפטר ממנה. ארסקין פליקס מואשם בחטיפה ורצח, ואחיו-קנדל פליקס מואשם בסיוע לרצח ושיבוש ראיות. בקהילה החרדית מקווים כי מעצרם של החשודים ברצח ישים קץ לספקולציות השונות שהסתובבו סביב המקרה הקשה.

יצויין כי בכירי העסקנים בוויליאמסבורג הפעילו לחץ על המשטרה למצוא את הרוצחים ולהעמידם לדין, והמשטרה העסיקה את בכירי החוקרים שניסו לפענח את תיק הרצח. למרות מעצרו של הנהג מספר חודשים לאחר הרצח, לא הצליחה המשטרה לדובב אותו במשך תקופה ארוכה, על אף שהיה עד לרצח מתחילתו. הנהג נשבר רק לפני כשנה וחצי כאשר הוברר לו כי הוא יואשם ברצח, ויבלה את שארית חייו מאחורי סורג ובריח.
שטארק רצח שטארק מנחם שטארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד