ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אגודת ישראל דורשת מגפני להתייצב ולהסביר - לאן הלך הכסף?

מחלוקת עזה בתוככי יהדות התורה - חברי הכנסת של אגודת ישראל וסגן השר מאיר פרוש שיגרו מכתב תקיף ליו"ר "דגל התורה" ח"כ משה גפני, ובו דרשו כי יתייצב בישיבת הסיעה ביום שני על מנת לספק הסברים • כל הפרטים על הדרמה החדשה

גפני וליצמן, פלאש90
גפני וליצמן, פלאש90

המתח בין אגודת ישראל לדגל התורה הולך ומתעצם: לאחר ישיבת חברי "אגודת ישראל" בלשכתו של שר הבריאות יעקב ליצמן היום (רביעי), שיגרו השר יעקב ליצמן, הח"כים אליעזר מנחם מוזס וישראל אייכלר וסגן שר החינוך מאיר פרוש מכתב ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בו דרשו ממנו הסברים על חלוקת הכספים הקואליציוניים.

על פי המידע שבידי 'בחדרי חרדים', במכתב דרשו הח"כים מגפני להופיע בישיבת הסיעה ביום שני הקרוב, ולהציג בפניהם הסבר מפורט על חלוקת התקציב. בנוסף, חברי הכנסת של אגודת ישראל הלינו על העובדה שבעבר חלוקת התקציב נעשתה לאחר התייעצות עם כל הח"כים, מה שלא קרה הפעם.

כזכור, ב"בחדרי חרדים" נחשף כי בתחילה הדרישה האגודאית הייתה לתאם את החלוקה גם מולם, אולם לאחר שזה לא קרה, הם העלו הילוך נגד גפני וביקשו לפתוח מחדש את חלוקת הכספים, מה שפתח סכסוך חדש ומתוקשר.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בישיבה של אגודת ישראל שהתקיימה ביום שני השבוע, העלה השר ליצמן לדיון את עשרות המיליונים המועברים עד כה מהכספים הקואליציוניים ל'חינוך העצמאי' ול'שובו'. ליצמן דרש להיות שותף בקביעת החלוקה והסכומים. חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' ביקשו להבין מה קורה עם הכספים הנוספים שהשיג גפני מתוקף תפקידו כיו"ר ועדת הכספים עבור מוסדות התורה והחינוך, שאף שם הוא לבדו קבע את אופן חלוקתם, ללא התייעצות ואפילו ללא עדכון.

הפרסום ב"בחדרי חרדים" גרר סערה רבתית וגורמים ב'דגל התורה' אמרו כי "אבסורד לראות את מלחמתו של ליצמן. בגלל אגו וכבוד הוא נלחם כעת על תקציבים שמחזיקים אלפי תלמידים במוסדות תורה", לדבריו, "מה חטאו תלמידי 'החינוך העצמאי' ו'שובו', הרי באופן יומיומי גפני נלחם כארי להשיג להם תקציבים בכדי שיוכלו להתקיים וכפי שהיה עד כה כך גם היה הפעם, ללא כל שינוי".

מנגד, גורמים ב'אגודת ישראל' הגיבו ל"בחדרי חרדים" כי "הניסיון להוביל את הוויכוח לענייני החינוך העצמאי הוא נבזי ושקרי בעליל. מעולם לא התייחסנו בביקורת לייעוד הכסף, אלא על עיקרון השותפות והשיתוף שהופרו כאן בצורה חריגה ומיותרת. מצופה ממפלגה המורכבת משתי סיעות - שתתאם בתוכה בנושאים בהם הם פועלים במשותף ולא באופן חד צדדי ובלי עדכון מינימאלי. הכספים הקואליציוניים אינם רכושו הפרטי של מי מנציגי המפלגה, אלא אמורים להגיע לצרכי הציבור לפי מפתח שווה ובהתייעצות מלאה.

"יודגש, כלל נציגי אגו"י שלמים בדעה זו, כפי שהובעה אמש בדיון המיוחד שנערך בהשתתפות כל נציגי אגו"י - ליצמן, פרוש, מוזס ואייכלר. לא ניגרר למלחמה ונמשיך לפעול יחד, אך התנהלות דגל בעניין ספציפי זה בעייתית ומעוררת תהיות קשות מאד".
גפני אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד