י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הממשל באוקראינה מגנה את הפוגרום באומן: פוטין אשם

בפגישה בין ראשי הקהילה היהודית לראשי הממשל האוקראיני הביע לראשונה סגן ראש הממשלה במדינה זעזוע עמוק מחילול ציון רבי נחמן מברסלב הלילה • האוקראינים מכחישים שמדובר באנטישמים מקומיים - ומטילים את האשם על יריבם הגדול

הממשל באוקראינה מגנה את הפוגרום באומן: פוטין אשם

רק הערב נרשמה התייחסות ראשונה מצד הממשל באוקראינה למקרה האנטישמי של הפוגרום והשלכת ראש חזיר בציון רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה, שזעזעה את היהודים ברחבי העולם.

אנטולי שיינגיט, מראשי הקהילה היהודית בקייב וראש הוועדה לענייני התיירות היהודית באוקראינה, והרב הלל כהן - מרבני קייב ויו"ר הצלה אוקראינה, נפגשו היום (רביעי) עם סגן ראש הממשלה האוקראיני, שר הכלכלה סטפן קוביב וחבר הפרלמנט מטעם צ'רקס והעיר אומן מקסים פוליאקוב.

סגן ראש הממשלה ביקש למסור בשם ראש הממשלה ולדימיר גרוסמן כי הוא יטפל ביד קשה במקרה, ויעשה הכל עד שיתפסו האחראים למעשה.

(הרב הלל כהן בשיחה עם חבר הפרלמנט)


פוליאקוב אמר שהוא גדל באומן בין יהודים, ובאומן "אין אנטישמיים והוא לא ראה אנטישמיות מוצהרת למעט מקרים יוצאי דופן". הוא אמר עוד כי ייתכן כי לאור החלטת ממשלת ישראל להכיר בסיפוח חצי האי קרים כלא חוקי, דאגו ברוסיה לשלוח אנשים שיעשו פרובוקציה כזאת נאלחת, והם לכאורה אינם מאומן ויתכן שאף לא מאוקראינה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לראשונה - היום נערכה עצרת תפילה בציון רבי נחמן מברסלב בעקבות הפוגרום. למקום אף הגיעו ראשי המחלקה לזיהוי פלילי באוקראינה לבדוק טביעת אצבע, וכך להגיע למי שעשה את המעשה.







פוגרום באומן ראש חזיר הלל כהן אוקראינה אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד