ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

התקציב אושר; כחלון: לא האמנתם שזה יקרה

מליאת הכנסת אישרה את התקציב לשנתיים הבאות, לאחר נאומים והסתייגויות של האופוזיציה • שר האוצר כחלון נאם וחגג את האישור

מליאת הכנסת, צילום: פלאש90
מליאת הכנסת, צילום: פלאש90

לאחר שעות של הצבעות על מאות הסתייגות מצד האופוזיציה - אושר תקציב המדינה הדו שנתי לשנים 2017 -2018 ברוב של 63 תומכים מול 50 מתנגדים. התקציב יעמוד בשנתיים אלה על 906.8 מיליארד שקל, 446.8 מיליארד שקל בשנת 2017 ו-460 מיליארד שקל ב-2018.

לפני תחילת ההצבעות סיכם את הדיון שר האוצר משה כחלון ואמר כי "בשנה שעברה עמדתי כאן והצגתי בפניכם את התקציב לשנים 2015-2016. היו רבים שפקפקו ביכולתה של הממשלה להעביר תקציב נוסף. היום, שנה אחרי אני עומד כאן ואני גאה להציג לכם תקציב נוסף וכלכלה ישראלית חזקה, איתנה, יציבה וצומחת, נפלה בידי זכות גדולה מאוד לעשות בשנה וחצי האחרונות למען החברה ואזרחי ישראל ולטובת המשק והכלכלה".

כחלון הוסיף כי "רבותיי חברי הכנסת, התקציב שתאשרו היום הוא תקציב חברתי ועיוור צבעים. הוא עוזר ומסייע לכל האוכלוסיות". לדבריו, "בניגוד לכל התחזיות הפסימיות המשק ממשיך לרשום מדדי צמיחה יוצאי דופן בהשוואה לעולם המערבי. סוכנויות הדירוג המובילות בעולם מביעות אמון מלא בכלכלה הישראלית. רבים ביקרו אותי על המדיניות, אבל היא מוסיפה גם למשרדים החברתיים הרבה מאוד כסף.

"ועדת הרפורמות בראשות של ח"כ אלי כהן רק לפני שבוע רפורמה היסטורית בבנקים. לא היה בישראל תחום יותר ריכוזי ופחות תחרותי מתחום זה. ועדת הכספים של הכנסת אישרה פה אחד ללא הבדל קואליציה ואופוזיציה את החוק להגבלת שכר הבכירים. התקציב שנאשר היום ימשיך בהגשמת החזון. חזון של צמיחה, צמצום הפערים החברתיים, הגדלת ההוצאה הציבורית, הפחתת מיסים והגדלת הוצאות המשרדים החברתיים. התקציב הזה הוא של כל אזרחי המדינה, לא של ימין לא של שמאל ולא של מרכז. זה תקציב חברתי שנותן מענה בכל התחומים מתחומי חיינו".

יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג אמר כי "היום מובא בפני חברי כנסת ישראל תקציב המדינה לשנים 2017-2018. תקציב משעמם, ללא בשורה חדשה לעם ישראל, חוטא לחלוטין למטרה. תקציב ללא תקווה וללא פתרונות למצוקות הכלכליות היומיומיות של אזרחי ישראל. לא למשבר הדיור ממנו סובלים מאות אלפי זוגות צעירים, לא לחקלאים בהם אתם הממשלה פוגעים ללא הרף, לא לעסקים הקטנים והבינוניים שלא מצליחים לשרוד ונסגרים זה אחר זה, לא לאימהות החד הוריות שלא גומרות את החודש, לא לניצולי השואה שהולכים ונעלמים, לא לרשויות המקומיות שקורסות, לא לאף אחד אחר מלבד מי שקרוב לצלחת. מקורבי נתניהו ושות'".

הרצוג תמה - "איזה הישגים יש לכם פה? נתניהו, פגעת בדמוקרטיה ובחופש הביטוי, פגעת במרקם העדין של עם ישראל עם הסתה פרועה, וכעת אתה פוגע בכלכלה הישראלית, באפשרות של אזרחי ישראל להתפרנס ולחיות בכבוד. לא תוכל עוד להתעלם מממדי העוני המבהילים". הוא הוסיף לתקוף: "נתניהו אתה וחבריך לקואליציה מנותקים מהעם, מטילים מיסים סמויים על האזרחים, מבזבזים סכומי עתק ומחלקים את הכסף על פי אינטרסים צרים, לכל מי שמאיים עליכם, למקורבים ולשוחד פוליטי".

יו"ר האופוזיציה עקץ את ראש הממשלה - "נתניהו, ראיתי את הכותרת היום בעיתון ונמלאתי רחמים אליך. פינו אותך מהמעון ונאלצת לעבור לסוויטה. מרגיש יותר כאילו עברת לצוללת. אתה מנותק ואין אות חיים. אנשים מפונים מבתיהם לרחוב לגור באוהלים. זה קשה! שנתיים שתושבי עמונה ממתינים ממך לפתרון. זה קשה! לא רק את הבית איבדת ביבי. איבדת את המדינה. אחרי 40 שנות שלטון, השקופים מקופחים והמקופחים שקופים".
תקציב כנסת כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד