י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

היום: המבחן האחרון של אובמה מול ישראל

ראש הממשלה כבר צייץ, אך הנשיא היוצא יצטרך להכריע - האם להטיל ווטו, או להשאיר אקורד סיום צורם לכהונתו בת שמונה השנים

אובמה בהלווייתו של פרס, צילום: לע"מ
אובמה בהלווייתו של פרס, צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הלילה לארה"ב להצביע נגד ההחלטה שתעלה היום (רביעי) במועצת הביטחון של האו"ם, על פיה על ישראל לעצור במידי את הפעילות בהתנחלויות.

"על ארצות הברית להטיל וטו על הצעת ההחלטה שתעלה היום להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם", צייץ נתניהו באמצע הלילה, לאחר שעות של הצבעות במליאה על תקציב המדינה וחוק ההסדרים. ההחלטה שצפויה לעלות היום באו"ם, הוגשה על ידי מצרים ולדבריה, "ההתנחלויות הן הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ומכשול משמעותי לשלום. הן מסכנות את היתכנות פתרון של שתי מדינות והפסקתן היא חיונית להצלת פתרון שתי המדינות".

גורמים דיפלומטים אמרו כי ההצבעה הזו היא המבחן האחרון של הנשיא הנוכחי ברק אובמה, האם יטיל וטו כפי שארה"ב עשתה בעבר בהצבעות דומות או שיחליט להימנע או אפילו להצביע בעדה וזאת במטרה להשאיר חותם על יחסיו הלא תקינים עם ישראל.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר אתמול על ההצעה כי היא "התגלמות האבסורד והצביעות של האו"ם, זו יוזמה הזויה שמועלית בדיוק כאשר אלפים נטבחים בסוריה - ומועצת הביטחון מקדישה זמן דווקא כדי לדון בגינוי הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

דנון הוסיף כי "בחודשים האחרונים אנו מנהלים מאבק דיפלומטי מול חברות מועצת הביטחון ומשתמשים בכל האמצעים שעומדים לרשותנו כד למנוע את קבלת ההחלטה", לדבריו, "אנו מצפים מידידתנו הגדולה ביותר לא לאפשר קבלת החלטה חד-צדדית ואנטי ישראלית כזו".
אובמה אום נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד