י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת גטאס: הח"כ החשוד הסכים להסיר חסינותו

ח"כ גטאס הודיע היום כי הוא מוכן להסיר את חסינותו שמנעה עד כה את מעצרו בפרשת הברחת מכשירי הסלולר לכלא

גטאס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
גטאס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

על רקע מאמצי השר זאב אלקין לקדם את הדחת ח"כ באסל גטאס מ'הרשימה המשותפת' - לאחר שהאחרון הודה כי הבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחונים בכלא קציעות, ועל רקע הסרת חסינותו אתמול (ד) בועדת הכנסת - הודיע ח"כ גטאס היום כי הוא מוכן להסיר את חסינותו שמנעה עד כה את מעצרו.

במכתב ששלח ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, כתב ח"כ גטאס: "בצעד חריג וחסר תקדים ביקש היועץ המשפטי לממשלה שוועדת הכנסת תסיר את חסינותי בפני חיפוש ומעצר, דבר שלא שש היועץ המשפטי לעשות מעולם נגד חבר כנסת מכהן, גם בחמורות שבפרשות בהן חברי כנסת נחקרו ואף הורשעו בעבירות של שוחד, שחיתות, אונס ואף בחשדות חמורות בהרבה".

לדבריו, "אין כל ספק שצעד קיצוני זה תזמונו ואופיו, תואמים לגלי הקול המתלהמים של חברי ועדת הכנסת (שספק אם עיינו בפרשה) דבר המעלה חשש כבד של איפה ואיפה בשיקול דעתו של היועץ המשפטי בעת שקיבל ההחלטה להגיש הבקשה, זאת על אף שהתייצבתי לחקירה ועניתי על כל השאלות של החוקרים ולאחר שהודעתי בהירור שאענה לכל פעולת חקירה חוקית כעל שיידרש ובכל עת".

גטאס הוסיף כי "הדיון בועדת הכנסת היה כצפוי מתלהם, פוליטי ולא ענייני, כך שאין בכוונתי לתת יד לאווירת ההסתה הפרועה נגדי להימשך, ולכן, הרינו פונה אליכם בעקבות החלטת ועדת הכנסת בגבר נטילת חסינותי, ומודיע לכם כי אני מסכים להסרת חסינות בהתאם לסעיפים 2-3 לחוק בלבד".

"הריני להדגיש כי הודעתי תקפה אך ורק בקשר לחקירה שהתפתחה נגדי ביום 18.12.16 כפי שציין היועץ המשפטי בבקשתו הנ"ל", כתב ח"כ גטאס לסיום.

בעקבות כך, הדיון שהיה אמור להתקיים היום במליאה סביב הסרת חסינותו - התבטל ובמקומו יופיע יו"ר הכנסת ויכריז על הסרת החסינות.



באסל גאטס חסינות משטרה העמדה לדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד