א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הראשל"צ ביקש מהח"כים החרדים: תקנו סעיף בחוק הגיוס

הראשל"צ הגר"י יוסף שלח מכתב לחברי הכנסת החרדים, בדרישה לבצע תיקון דחוף בחוק הגיוס הנוכחי - הפוגע בכוללים קטנים • השלושה שהבטיחו לסייע: ח"כ ישראל אייכלר, שר הפנים אריה דרעי וסגן שר החינוך מאיר פרוש

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן

לאחר שבעבר פנו גדולי ראשי הישיבות הספרדיות לחברי הכנסת החרדים מש"ס ומיהדות התורה בדרישה לתקן סעיף בחוק הגיוס הנוכחי שגורם לסבל רב למאות אברכי כולל – ודבר לא קרה עד כה, אתמול הצטרף הראשל"צ הגר"י יוסף לדרישה ושיגר מכתב לכל הח"כים החרדים.

במכתבו של הראשל"צ הוא מתייחס לבעיה שנוצרה בעקבות כך שבחוק הנוכחי - גיל הדיחוי לבחורים ואברכים הוא עד גיל 24 בלבד, ובסיטואציה שאין בכולל עשרה אברכים עד גיל 24 - לפי הכללים החדשים הוא מנוע מלקבל 'מעמד בן ישיבה' לאברכים הלומדים בו, מה שגורם נזק כבד לכוללים ולאברכים.

"בתקופה האחרונה הוצגה בפנינו ע"י העוסקים בנושא בעיה חמורה שנוצרה בעשרות רבות של כוללים, ובפרט בכוללים הספרדים המצויים בערי הפריפריה והישובים הקטנים, שנמנע מהם מלקבל מהצבא 'מעמד בן ישיבה' לאברכים, למרות היותם שוקדים על התורה ולומדים בכולל, זאת בעקבות שינויים בחוק שנעשו לאחרונה", כתב הגר"י יוסף לח"כים.

"לדברי הפעילים העוסקים בנושא, בתקופה בה היה תקף 'חוק טל' נתקנו תקנות הדורשות מספר מינימלי של 10 אברכים 'דורשי דיחוי' כדי לקבל הכרה מהשלטונות לצורך הוצאת מעצד בן ישיבה לאברכים, אך בעוד ובאותה תקופה גיל הדיחוי היה גבוה יחסית, כיום בעקבות שינויי החוק שנעשו לאחרונה גיל הדיחוי לבחורים ואברכים הוא עד גיל 24 בלבד, וכשאין בכולל 10 אברכים עד גיל 24 לפי הכללים החדשים הוא מנוע מלקבל 'מעמד בן ישיבה' לאברכים הלומדים בו, ומצב זה עלול לגרום לאברכים להימנע מלהמשיך בלימודיהם בכולל, ולצאת מעולמה של תורה חלילה", הוסיף.



עוד נכתב כי "בעיה זו קיימת בכוללים רבים שמסגרתם קטנה, על כן הנני פונה אליכם בזה בבקשה לפעול בענין זה, ולשנות ולהתאים את התקנות בחוק למצב החדש שנוצר, שלא תהיה חלילה מציאות כזאת שאברך הלומד בכולל לא יקבל 'מעמד בן ישיבה' ויגיע לידי סיבוכים שונים שעלולים להוציאו מעולמה של תורה".

לסיום כתב כי "בואו נא לעמוד לימין האברכים החשובים שליט"א, אשר הם המקימים ומעמידים את את העולם בתורתם, כמ"ש אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי. ועל שלושה דברים העולם עומד, על התורה וכו' וזכות התורה תגן בעדכם אלף המגן ותזכו לכל מילי דמיטב אמן".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי מי שעומד מאחורי מכתבו של הגר"י יוסף הוא איגוד בני התורה הספרדים שמונהג על ידי גדולי ראשי הישיבות הספרדים, שמטרתו לסייע לבני התורה הספרדים שנקלעו לתסבוכות מול צה"ל.

עוד נודע כי הח"כ הראשון שהשיב לפניית הראשל"צ אמש הוא ח"כ ישראל אייכלר שהשיב כי הוא נוטל על עצמו את הטיפול בנושא מחמת העובדה שהוא קרוב לליבו, בנוסף, גם שר הפנים אריה דרעי וסגן שר החינוך מאיר פרוש השיבו במיידי כי הם יעשו הכל לסייע בשינוי התקנה הבעייתית.
הרב יצחק יוסף מכתב חוק הגיוס צבא אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד