כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הבילוש והאיומים נכשלו: מפת הרישום המלאה לישיבות מודיעין עילית

למרות מאמצי רבני מודיעין עילית, ולמרות איומים ומעקבים אחרי התנהלות ראשי הישיבות - נכשל הניסיון לדחות את ההרשמה לישיבות הקטנות בעיר • 'בחדרי' מציג את הרשימות המלאות: מי הצליח ומי נכשל ומה קורה בישיבות החדשות?

בחורי ישיבה במודיעין עילית צילום: שוקי לרר
בחורי ישיבה במודיעין עילית צילום: שוקי לרר

העיר החרדית מודיעין עילית סוערת בימים אלו: ה"נייעס" בבתי המדרשות ובכוללים של העיר, מתייחסות לרישום לישיבות הקטנות, לאחר שעונת הרישום לישיבות קטנות לשנת תשע"ח הסתיימה בימים האחרונים בקול רעש גדול.

מזה מספר שנים, שאב"ד קרית ספר הרב שלמה זלמן אולמן, מנסה לדחות את מועד הרישום לסוף החורף. לטענתו יש ילדים שמתפתחים במשך השנה בכיתה ח', ואפשר לראות רק בהמשך השנה, היכן המקום המתאים להם. למרות זאת הנסיון לדחות את הרישום לא נשא פרי, והרישום נערך בדרך כלל בתחילת החורף.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם השנה ניסה הרב אולמן למנוע עיסוק ברישום, כדי למנוע את התפוצצות המגבלה על הרישום, הוא מינה שליח מיוחד שיטפל בעניין, בשם הרב אשר מאיר. הרב אכן פעל בתקיפות בעניין, ואף כי היה נראה כבר בסוף תשרי שהעסק עומד על סף פיצוץ, הצליח להרגיע את הרישום, אבל רק למשך כחודשיים.

שיטת העבודה בה נקט הייתה לעקוב ולבלוש אחרי הורים שמשוחחים עם נציגי הישיבות בנושא ולהתרות בישיבות לבל יעסקו בעניין הרישום. היה אף ניסיון לאכוף את העניין על הישיבות באמצעות חיוב להפקיד בנאמנות המחאות בסכומים גדולים כערבות מהישיבות שימנעו מרישום. בהמשף אף ננקטו איומים אחרים, אך לשווא.

במשך הזמן התחילו נציגי הישיבות ליצור קשר עם ההורים, בדרכים שונות, ועניין הרישום החל להתחמם אט אט, עד שהשבוע פנו כמה מראשי הישיבות במודיעין עילית אל הרב אולמן, והבהירו לו, כי המצב עומד לפני פיצוץ.

בבוקר יום שלישי יצא מכתב מטעם הרב אשר מאיר - שלוחו של הרב אולמן, כי הרישום התחיל, וכי על כל הורה לרשום את בנו למקום המתאים. בתוך כמה שעות נסגרו רוב הבחורים בישיבות.

רשמים עמהם שוחחנו, טוענים בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי יש לחשוב מחדש על צורת המאבק בהקדמת הרישום, ואם גם השנה למרות כל המאמצים הניסיון לדחות את הרישום לא צלח, יש לחשוב מחדש מהי צורת המאבק החכמה, שאכן תשרת את המטרה שהיא דחיית הרישום.

בשנה זו נפתחו שתי ישיבות חדשות: ישיבתו של הרב יהודה אריה כהן, המיועדת לציבור ה'פלג הירושלמי' בעיר, וישיבתו של הגאון הרב אהרן דב פרוינד - ראש מוסדות בית אבא. מסיבות שונות, הוא כבר אינו קשור לישיבת 'אהל יוסף' שהוקמה על ידו, ולכן הוא החליט לפתוח ישיבה חדשה. בראש הישיבה הועמד הרב שמריהו הוניגסברג.

לאחר ששוחחנו עם רשמים שונים מישיבות שונות, הרכבנו את רשימת הישיבות המובילות בעיר, כמובן שיש בעניין חילוקי דעות, אבל הרושם המתקבל הוא שהישיבות המובילות הם:

'אהל יוסף', ששומרת על הבכורה כבר שנים רבות, 'נצח התורה' [יעקבזון הישנה] המיועדת בעיקר לציבור ה'פרום', שמצליחה אף היא באופן מיוחד מזה כמה שנים. 'עטרת שלמה' [סורוצקין], 'ארחות יעקב' [יעקבזון החדשה] ישיבה שנפתחה בשנה שעברה, ונראה שהצליחה במיוחד. 'חמדת משה' [פפנהיים], ששמרה על מקומה למרות היעדרותו של ראש הישיבה, ו'דרך התורה' [גרוס], הישיבה הוותיקה ביותר בעיר שהתחזקה בשנים האחרונות.

ישיבות נוספות שלפי השמועות הצליחו במיוחד, הם 'מלכות התורה', ו'כנסת מרדכי' [כץ] שלפי השמועות אף פותח השנה שני שיעורים.

ישנם בעיר שלוש ישיבות המיועדות לציבור ה'פלג הירושלמי': ישיבת 'חדוות התלמוד' של הרב רוזנבלט, ישיבת 'אהבת תורה' של הרב פלדמן [אם כי משתייכת פחות במובהק לזרם זה], והישיבה החדשה של הרב יהודה אריה כהן שכפי הנראה קצרה הצלחה.

ילדים ומחכנים במודיעין עילית. צילום: שוקי לררצילום: ילדים ומחכנים במודיעין עילית. צילום: שוקי לרר
ילדים ומחכנים במודיעין עילית. צילום: שוקי לרר

הרשימה המלאה של הישיבות
'בחדרי חרדים' מביא את המפה המלאה והמעודכנת של הישיבות לשנה זו: [הרשימה הורכבה על סמך דיווחים לא רשמיים ולפיכך עלולו לחול בה אי דיוקים, הגולשים מוזמנים לעדכן ולתקן או לדווח על ישיבות נוספות].

אבן האזל 30

אהל יוסף 84

אהבת תורה [פלדמן] 16

ארחות יעקב [יעקבזון החדשה] 30

דרך התורה 42

חדוות התלמוד 40

חמדת משה 60

חשקת התלמוד [גולדנטל] 34

ישיבת הרב פרוינד 22

ישיבת הרב יהודה אריה כהן 20

משכן התלמוד [טוננפלד] 30

משכן עזרא 16

כנסת מרדכי [כץ] 50

מלכות התורה 60

נצח התורה [יעקבזון] 48

נתיבות חיים [סוקולובר] 20

סלבודקא 26

סולוויציק 34

עטרת שלמה 52

שערי חכמה [ברנדווין] 28
מודיעין עילית רישום ישיבות בחורים ישיבות קטנות מעקבים ובילוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד