כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הח"כים אישרו הקמת מאגר מידע על חוזי שכירות - בטעות

אמש, לאחר שבע שעות של הצבעות במליאה, חל בלבול וחברי הקואליציה הצביעו בעד הסתייגות לחוק ההסדרים, להקמת רשם שכירויות ברשויות המקומיות - במקום הסתייגות לאסור העלאת דמי שכירות בעקבות מס הדירה השלישית

פולקמן, צילום: מרים אלסטר פלאש 90
פולקמן, צילום: מרים אלסטר פלאש 90



הח"כים אישרו אמש במליאה הסתייגות לחוק ההסדרים - אך לא את זו שהתכוונו לאשר. הדבר אירע אחר חצות כשהמליאה אישרה הסתייגות שהגיש ח"כ רועי פולקמן (כולנו), באשר להקמת רשם שכירויות ברשויות המקומיות.

קודם לכן הושגה הסכמה בין פולקמן ליו"ר הקואליציה דוד ביטן שלא לאשר הסתייגות זו - אלא לתמוך בהסתייגות אחרת שהגיש שפולקמן, שתאסור על משכירי הדירות להעלות את דמי השכירות כתוצאה מהטלת המס על בעלי דירה שלישית ומעלה. אך לאחר שבע שעות של הצבעות במליאה על מאות הסתייגויות הח"כים היו מבולבלים, ובקואליציה הורו להם בטעות לתמוך בהצעה להקמת רשם שכירויות, שקדמה להצעה השנייה.

לאחר שהתגלתה הטעות פרצה מהומה בקואליציה, ובסופו של דבר הוחלט שלא לאשר את ההסתייגות הנוגעת להעלאת דמי השכירות, שעליה סוכם קודם לכן - ולהשאיר על כנה את ההצעה שאושרה - הקמת רשם השכירויות.

לפי ההצעה שאושרה, הרשויות המקומיות יוכלו להקים מאגר מידע שיכלול נתונים על חוזי שכירות שנחתמו בין שוכרים למשכירים בתחום הרשות, ובכלל זה פירוט דמי השכירות, תקופת החוזה, ומספר חוזי השכירות.

פולקמן הסביר כי בדרך זו שוכרי הדירות יוכלו לראות מה גובה שכר הדירה בדירה שאותה הם מבקשים לשכור. עם זאת, לדבריו, מדובר ברשות ולא בחובה שתוטל על הרשויות. פולקמן העלה זאת לראשונה בהצעת החוק שהגיש להנהגת שכירות הוגנת, וכן בדיוניה של ועדת הכספים על מיסוי הדירה השלישית.

פולקמן אמר ל-TheMarker כי הוא מתכוון לשכלל את הצעתו בעניין הקמת רשם השכירויות, וכן לפעול על מנת שמשכירי דירות לא יעלו את שכר הדירה כתוצאה מהטלת המס החדש. "למרות אי ההסכמות בקואליציה, היה לי חשוב להילחם למען השוכרים", אמר. "השיח על זכויות השוכרים וההגנה עליהם חייב להתעצם, ואני אמשיך לפעול בנושא גם במסגרת חוק שכירות הוגנת, כבר בשבועות הקרובים".
חוק ההסדרים רועי פולקמן חוזי שכירות דמי שכירות מס דירה שלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד