י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בראשות הרב בוארון: הוקם בית דין בחדרה

בי"ד אזורי בראשות הגאון רבי ציון בוארון, הוקם בחדרה • הרב חשף: "רצינו מוקדם יותר - אבל במועצה הדתית היו אנשים שלא הלכו בדרך התורה"

בראשות הרב בוארון: הוקם בית דין בחדרה

בבית המדרש להוראה ודיינות "אדרת אליהו" בחדרה, הוכרז השבוע על הקמת בית דין אזורי בראשות הגאון רבי ציון בוארון. בהרכב בית הדין יכהנו הרבנים הגאונים: הדיין רבי ישראל מאיר ביטון, ראש בית מדרש גבוה להוראה ודיינות, הדיין רבי משה יוסף אדרי ראש כולל 'רב פעלים', רבי חן סידה - רב ומו"ץ אחיטוב, והדיין רבי אלון אזולאי.

כנשיא הכבוד של בית הדין, יכהן רבה של חדרה הגאון הצדיק רבי שמעון ביטון.

בדברים שנשא הגאון רבי ציון בוארון, הוא העלה על נס את גודל הזכות של העיר חדרה שבראשה עומד הגאון הצדיק המרא-דאתרא אשר במשך קרוב ליובל שנים יצר מהפכה בעיר, ומישיבתו יצאו מאות בני תורה רבנים ותלמידי חכמים.

"זו לא חכמה היום לפתוח מוסדות כשיש עזרה מגופים ממשלתיים ועירוניים, אבל אז, בימים ההם בתקופת הצנע שלא היה לחם לאכול לבא עם מסירות נפש ולקחת עיר שהייתה כמעט שממה רוחנית ולעשות ממנה חדר ה'. היום כל מה שנבנה בא מכוח זכותו וכל מי שפותח משהו בעיר זה בא מכוחו ומכוח כוחו. ועתה נוסף נדבך של קדושה בעיר בהקמת בית דין צדק השופט על פי דין תורה הקדושה, ומבדל אנשים מלשפוט על פי ערכאות אשר איסורם חמור" אמר הגר"צ בוארון.

הרב סיפר כי "הרב ביטון דיבר עימי על הקמת הבי"ד לפני חמש שנים, אך דבר זה נמנע כיון שהיו במועצה הדתית אנשים שלא הלכו על פי דרך התורה".

















חדרה בית דין הרב ציון בוארון הרב ביטון דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד