ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

דרמה במירון: צו מניעה נגד 'מתחם בוסקילה'

בית המשפט הוציא צו מניעה זמני האוסר לבצע כל פעולה של בנייה קבועה או זמנית באיזור קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון, למעט סילוק ופינוי המבנה שנשרף - המוכר כ"מתחם בוסקילה"

מתחם בוסקילה
מתחם בוסקילה

בית המשפט הוציא צו מניעה זמני האוסר לבצע כל פעולה של בנייה קבועה או זמנית באיזור קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון, למעט סילוק ופינוי המבנה שנשרף - המוכר כ"מתחם בוסקילה".

בליל שבת לפני כשלושה שבועות פרצה שריפה ב"מתחם בוסקילה" הסמוך לציון הרשב"י במירון. צוותי כיבוי השיגו שליטה על האש אך למקום נגרם נזק כבד.

בני משפחת בוסקילה נמצאים כבר למעלה משישים שנה במירון בהילולות הרשב"י וקבעו לעצמם שטח סמוך להדלקה של חצר חסידות תולדות אהרן. בעבר, משפחת בוסקילה, המתגוררת באוהל סמוך, קיבלה פניות מ'תולדות אהרון' לפנות את השטח, ובתגובה הם פתחו את חסידות 'תולדות בוסקילה', כקונטרה לחסידות הירושלמית.


צפו בווידאו תולדות בוסקילה בוער בליל שבת, צולם על ידי נכרי

בעקבות שריפת המבנה, חברי "ועדת החמישה" הגישו לבית משפט השלום בבית שאן, בקשה למתן צו מניעה זמני האוסרת על מספחת בוסקילה לבנות מחדש את המתחם, כך גם בניית אוהל וכדומה - זאת לאחר שהועדה מתכוונים לבנות בהקדם מבנה חדש.

על פי הפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', השופטת רגד זועבי אמרה כי היא נעתרת לבקשה ונותנת צו מניעה זמני המורה למשפחת בוסקילה "לא לבצע כל פעולה של בנייה ו/או הקמה של כל מבנה ארעי ו/או קבוע, לרבות אוהל על המקרקעין", או בכל איזור קבר רבי שמעון במירון. מלבד, פירוק וסילוק המבנה השרוף. תוקפו של הצו הזמני, עד לדיון הבא בעוד שבועיים.
ועדת החמישה צו מניעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד