ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מי אמר שאין תרבות איכותית לנשים חרדיות?

מי אמר שאין תרבות איכותית לנשים חרדיות?

אילוסטרציה (מועצת נחל שורק)
אילוסטרציה (מועצת נחל שורק)



מי אמר שאין תרבות איכותית לנשים חרדיות עם השקעה אמיתית בנשים? להלן שני אירועי תרבות לחנוכה, שהרבה מאד השקעה וחדשנות עומדים מאחוריהם.

• "רפרטואר" - הופעה רבגונית

תרגום סימולטני של המילה רפרטואר היא - מכלול של אומנויות. במקרה זה, מכלול של אומנויות במה. ואכן, זה בדיוק הגדרה להפקתה של פרלה חריטן.

מדובר בהפקת ענק, שלא נראתה כמותה בציבורנו מאז ומעולם. פרלה ח., צעירה ומלאת עיזוז, החליטה, שהגיע הקץ לכמו וכמעט, ושינסה מותניים להפיק את הדבר האמיתי עבור נשות ישראל.

ככותרת משנה בפרסומת, בחרה פרלה להדגיש את ההדגשים החשובים לה: במה. קהל. שירה.

במה - כמילת קוד להפקה המטורפת: תאטרון שחור, נגניות בלייב על הבמה, כלי תזמורת, תאורה ואפקטים מהחדשניים בעולם.

קהל - הקהל מעורב בהופעה במאת אחוזים.

שירה - שירה בלי הקלטות, בלייב עם קולות מדהימים.

פרלה חריטן מתעסקת כבר מגיל צעיר בהפקות . עד היום, זה היה דרך אירגונים, והשנה החליטה לצאת בהפקה משלה.

מימנת בעצמך?

"אכן. ההשקעה הכספית היא גדולה מאד, אבל אני בטוחה בהצלחה. אני מביאה קונספט שלא קיים. ומחד יש את הצימאון הנשי לתרבות חרדית ומאידך את ההשקעה האדירה עד הפרטים הקטנים, שזה באופן מתמטי, חייב להצליח. כמובן בסייעתא דשמיא".

את מגיעה מעולם המוסיקה?

"כן, זה משפחתי אצלנו. אבל מי שתשרנה על הבמה הן חמש זמרות מדהימות עם קולות שלא מהעולם הזה. קיבצתי חמש נשים שמתעסקות במוסיקה - כולן חסידיות במקרה, ולכולן יש אולפנים בבני ברק, כל אחת מופיעה בנפרד בדרך כלל. הפעם הן תעלינה יחד בשילוב הרמוני מדהים.

"סמדר מורג, שחקנית שהיא סטנדאפיסטית . תיתן קטעי סטנדאפ בי לבין. אבל בגדול, ההפקה היא של מרים הפקה מוזיקלית. שירה. הופעות הבכורה בחנוכה, בבני ברק ובחיפה. עקבו אחרי הפרסומים...".

• אבודות - סרט לנשים ולנערות

שתי אחיות שיש ביניהן נתק בן עשרים שנה בעקבות מריבה, ותהליך הפיוס המדהים ביניהם. השלום ששווה את הכול. ילדי תימן, כוחה של עיתונות, וקונפליקטים פוליטיים, כל זה ועוד בסרט הנפלא המשלב סצנות מרהיבות נוף באירופה ותסריט מורכב ומרגש.

מרים ברזל, מפיקת סרטים ותיקה, התחילה את דרכה לפני כחמש עשרה שנה, עם סרטים שהיו בעצם שילוב של "שקופיות", שהיו מקובלים בזמנו. מאז חוללה עוד תשעה סרטים נוספים, ועם כל אחד, השתכללו הביצועים וההשקעה.

איך זה לעשות סרטים לנשים חרדיות?

"מבחינתי זה ג'וק. לומר לך את האמת, צריך להיות משוגעים לדבר, זה לא פשוט בכלל, התחום הזה. אבל לאט ובעקביות אנחנו מתקדמים ומפלסים את הדרך אל הקולנוע החרדי. הסרט יוקרן בערים החרדיות מי שרוצה, מוזמנת לעקוב אחרי הפרסומים".
חנוכה מופעים נשים חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד