כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ח"כ באסל גטאס נעצר; המשטרה תבקש להאריך מעצרו

חבר הכנסת באסל גטאס החשוד בעבירות של הברחת טלפונים לאסירים ביטחוניים - נעצר בתום חקירתו. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו • ארדן: "מקומו מאחורי סורג ובריח"

צילום, פלאש 90
צילום, פלאש 90

חבר הכנסת באסל גטאס, החשוד בעבירות של הברחת טלפונים לאסירים ביטחוניים - נעצר הערב (חמישי) בתום חקירתו במשטרה. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

היחידה הארצית של משטרת ישראל חקרה היום (ה') פעם נוספת באזהרה את גטאס ובתום חקירתו נעצר. לחבר הכנסת מיוחס חשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר (הכנסת חפץ אסור/מסוכן). על פי החשד, החדיר חבר הכנסת טלפונים וכרטיסי סים לאסירים בטחוניים בניגוד לחוק.

החקירה נפתחה באישור היועץ המשפטי לממשלה ומלווה על ידי פרקליטות מחוז דרום (פלילי). חבר הכנסת יובא מחר לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבימ"ש השלום בראשל"צ.

חסינותו הפרלמנטרית של גטאס, החשוד בעבירות ביטחון לאחר שהבריח על פי החשד טלפונים ומסרים מוצפנים למחבלים בכלא, הוסרה באופן רשמי בשעות אחר הצהריים.

הסרת החסינות הגיעה לאחר שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הכריז באופן רשמי במליאת הכנסת על הסרת חסינותו של גטאס, ולאחר שהבוקר הודיע גטאס מיוזמתו כי הוא מוותר על חסינותו הפרלמנטרית.

יצויין, כי אין קשר של ממש בין החקירה היום להסרת החסינות ומדובר בחקירה שתוכננה מראש גם לולא הסרת החסינות.

המשמעות של ההסרה היא, שככל יבקשו החוקרים פעולה או הגבלה שלא ניתן היה לבצע או להשיט בהינתן החסינות - ניתן כעת בכפוף לאישורים ככל שנדרשים.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס למעצרו של חבר הכנסת גטאס ואמר כי "המשטרה תפעל בנחישות ובנחרצות למיצוי הדין, בשל מעשיו החמורים". עוד הוסיף כי "מי שמבריח מכשירי סלולר לרוצח בכלא מבין היטב שהשימוש בהם עלול לגרום למעשי טרור ורצח נוספים ולכן הינו מסוכן לציבור ומקומו מאחורי סורג ובריח".
באסל גטאס הסרת חסינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד