כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גם השבת: החילונים בערד יפגינו מול בית הכנסת של גור

חסידות גור הכריזה מלחמה על חילול בית הכנסת בערד, אך החילונים בעיר, יחד עם אנשי "יש עתיד", ממשיכים במאבק וגם השבת יבואו להפגין מול בית הכנסת של החסידות

גם השבת: החילונים בערד יפגינו מול בית הכנסת של גור

 

חסידות גור הכריזה מלחמה על חילול בית הכנסת בערד, אך החילונים בעיר, יחד עם אנשי "יש עתיד", ממשיכים במאבק וגם השבת יבואו להפגין מול בית הכנסת של החסידות, זאת בניגוד להכחשות "יש עתיד" כי הם אלו שמתסיסים את העיר במאבק בין חרדים לחילונים.

עופר ארצי, חבר מועצת העיר ערד ויו"ר מטה 'יש עתיד' בעיר, קורא גם השבוע לתושבי העיר ערד להגיע להתכנסות שהוא ואנשי יש עתיד יקיימו ליד בית הכנסת של גור. בפוסט ששיתף ארצי בדף הפייסבוק שלו נכתב: "מחר בכניסת השבת נגיע לתפילה בבית הכנסת של כולנו. נפגש בחנייה בשעה 16:15. כוחנו באחדותנו. מטה המאבק לצביון העיר - סטטוס קוו".

בשבת שעברה, למרות ההפגנה של 'יש עתיד', ממתפללי בית הכנסת זכו להתפלל באין מפריע לאחר חודש של הפרעות והפגנות מחוצפות תוך חילול בית הכנסת. התפילה השקטה התאפשרה בזכות נוכחות של משטרת ישראל ששמרה על הסדר במקום ואף הקימה חמ"ל סמוך לבית הכנסת.

מפגיני 'יש עתיד' לא הגיעו לבית הכנסת אלא הפגינו ברחוב סמוך בהשתתפות ראש העיר ניסן בן חמו וחברי מועצה מטעם 'יש עתיד', כאשר המשטרה הבהירה מראש כי היא תעצור כל מי שיגיע להפריע לתפילה.

בנוסף, ביום שישי שעבר הוצבו שלטים מחוץ לבית הכנסת המזמינים כל אחד ואחד לבוא ולהתפלל, אך לשמור על קדושת המקום. "כולם מוזמנים להצטרף לתפילות, מבקשים לכבד את קדושת בית הכנסת", נכתב.

 

השלט בכניסה לבית הכנסתצילום: השלט בכניסה לבית הכנסת

השלט בכניסה לבית הכנסת


כפי שדווח לראשונה ב"בחדרי חרדים", המחאה סביב חילול בית הכנסת בערד פרצה לפני שבועיים, כאשר בליל שבת הגיעו כמה עשרות קשישים בראשות חברי המועצה של 'יש עתיד' וחיללו את קדושת בית הכנסת והשבת בצורה מחפירה, נכנסו להיכל התפילה גלויי ראש עם מצלמות, שוחחו בטלפונים ושיבשו את מהלך התפילה, כך לטענת חסידי גור. ב'יש עתיד' הכחישו כי אנשיהם היו מעורבים באירוע, אך חסידי גור שהיו עדים לתקרית התעקשו בפני 'בחדרי' כי מדובר באנשי 'יש עתיד'.

מדובר בעימות אשר נמשך לאורך תקופה, מאז זכה בבחירות ראש העיר הנוכחי מטעם 'יש עתיד' ניסן בן חמו. היחס מאז כניסתו לתפקיד, לתושביה החרדים, בעיקר אלו מחסידי גור, הפך קשה מאוד. גם מעורבות השר ליצמן לא סייעה וראש העיר מקשיח פעם אחר פעם את עמדותיו.

בנוסף, החסידים בערד מעידים כי בחודשים האחרונים החלו להתקיים מידי שבת פרובוקציות 'חוקיות' בעיר. שיירות רכבים, כרוזים והתאספות של חילונים בערבוביה סמוך לבית הכנסת. מספר פעמים אף דווח כי נכנסו פנימה אל תוך בית הכנסת.

יש עתיד חילול בית הכנסת בערד חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד