י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ה-FBI עצר את בכיר עסקני חסידות סאטמר בויליאמסבורג

תדהמה בחסידות סאטמר בויליאמסבורג: בכיר העסקנים, ר' אייזיק סופר, איש הקשר בין הרשויות ובין ישיבת סאטמר, נעצר על ידי ה-FBI באשמת מרמה. גורמים בחסידות: "סופר שוחרר בערבות של 25 אלף דולר" • כל הפרטים

אילוסטרציה (רויטרס)
אילוסטרציה (רויטרס)

תדהמה בחסידות סאטמר בויליאמסבורג: בכיר העסקנים, ר' אייזיק סופר, איש הקשר בין הרשויות ובין ישיבת סאטמר, נעצר על ידי ה-FBI באשמת מרמה.

סופר, מראשי העסקונה של סאטמר ומראשי התומכים שהביאו לבחירתו של ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, חשוד כי הונה את הרשות הפדראלית כדי להיות זכאי לקבל "תלושי מזון" (פוד סטמפס) המיועדים לבעלי הכנסה נמוכה. התביעה טענה שסופר שיקר בהצהרת ההון שלו, כדי לקבל תלושי מזון בגובה 30 אלף דולר.

מיכאל טובמן, יועץ פוליטי ועסקן בכיר בישיבת סאטמר, אמר: "אנחנו עדיין לומדים את חומר הראיות, אבל בכל מקרה חשוב להדגיש כי מדובר בפרשיה פרטית של אדם פרטי ואין לה כל קשר לקהילה או לישיבה, ואני בטוח שכשתסתיים החקירה יתבררו הדברים".

עסקן בכיר נוסף בסאטמר אמר כי מדובר בחקירה רחבת היקף שמתנהלת כבר מספר חודשים. "לצערי הרב יש הרבה אנ"ש שמרמים את הממשל בקשר להכנסות שלהם, כדי לזכות בהטבות סוציאליות שהממשלה נותנת - אחד הדברים הנפוצים הם תלושי המזון והשתתפות בשכר דירה (סקשין אייט), שמקבלים אלו שיש להם הכנסה נמוכה".

לדבריו, "זה תמיד מתחיל מהלשנות כשאחד מלשין על השני ואז הרשויות מתחילות לחקור והרבה אנשים נפגעים".

בכתב התביעה נכתב שסופר הצהיר כי ההכנסה השנתית שלו נעה בין 0-25 אלף דולר בשנה ושאין לו רכוש. אלא שבשנת 2012 אמר סופר לחברת הביטוח כי הוא מרוויח 100 אלף דולר לשנה וכי יש לו נכסים בשווי של לא פחות מ-600 אלף דולר.

לדברי גורמים בחסידות ששוחחו עם "בחדרי חרדים", לאחר המעצר סופר שוחרר בערבות של 25 אלף דולר.
אייזיק סופר FBI סאטמר תלושי מזון מרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד