י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

תחזית מבהילה ל-2017: "האקרים יפילו את האינטרנט ל-24 שעות והשווקים הפיננסיים יצללו"

מומחה אבטחת המידע ג'יימס קרדר: האקרים ביצעו השנה סדרה של ניסויי כלים לקראת מתקפות גדולות יותר

  • כ"ג כסלו התשע"ז
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



האקרים צפויים להפיל את רשת האינטרנט כולה למשך יממה בשנת 2017, על רקע המשך מגמת ההחרפה במתקפות הסייבר בעולם, הזהיר סמנכ"ל אבטחת המידע וסגן נשיא חברת אבטחת המידע האמריקאית לוג־ריתם (LogRhythm), ג'יימס קרדר, בתחזיתו לשנה הבאה.

"ב-2017, נהיה עדים למתקפה גדולה מתישהו, איפה שהוא", אמר אמר קרדר בראיון לאתר החדשות "ביזנס אינסיידר". "אם האינטרנט תיפול, השווקים הפיננסים יצללו".

לדבריו, כל הסימנים מבשרי הרעות לכך כבר הופיעו השנה, לאחר שפושעי סייבר ביצעו סדרה של ניסויי כלים לקראת מתקפות גדולות יותר. "רק לפני מספר חודשים, היינו עדים למתקפת ענק מסוג DDoS (מתקפת מניעת שירות מבוזרת) כנגד חברת תשתיות האינטרנט דיין (Dyn)", אמר.

"מתקפת ה-DDoS הזו גרמה לנפילתם של אתרים כמו טוויטר וספוטיפיי למשך כמה שעות. ראינו מתקפת DDoS דומה נגד האתר של חוקר האבטחה בריאן קרבס שקדמה למתקפה על דיין. אלו למעשה היו רק ניסויי כלים", הוסיף קרדר.

"אם אתה מצליח להוכיח שאתה מסוגל להפיל אתרים ענקיים וחלק גדול מהאינטרנט בארה"ב למשך כמה שעות, נפילה בת 24 שעות נראית משימה די פשוטה", הוסיף.

קרדר העריך עוד כי צפויות מתקפות האקרים גם כנגד אתרי תקשורת מרכזיים כמו CNN ופוקס ניוז בשנה הבאה "כוח ההשפעה מתחיל לנדוד מגופי החדשות המרכזיים, ואני לא חושב שזה משהו שאותם גופים מרכזיים יכולים להרשות לעצמם שיקרה. הם יגיבו לאיום החדשות המזויפות על ידי כך שהם ינסו לאכוף מידה מסוימת של שליטה בתקשורת וכנראה שייקחו את זה מעט רחוק מדי", אמר קרדר בהתייחסו למלחמתה של הרשת החברתית פייסבוק כנגד חדשות מזויפות מאז הבחירות בארה"ב.

"אני חושב שהאקרים, שיבקשו להגן על חופש הביטוי שלנו, יגיבו במתקפות שיפילו אתר תקשורת מרכזי אחד או שניים", הוסיף.
האקרים אינטרנט אבטחת מידע מתקפות סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד