כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ליברמן על גטאס: "סכנה לדמוקרטיה"

שר הביטחון התייחס למעצרו של חבר הכנסת מהרשימה הערבית, ואילו חה"כ אוחנה מהליכוד קרא להרצוג ולפיד להתגייס להדחתו

גטאס. צילום: פלאש 90
גטאס. צילום: פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (ו) לראשונה לפרשה החמורה של העברת טלפונים סלולרים לאסירים ביטחוניים על ידי חבר הכנסת באסל גאטס, שחסינותו הוסרה אתמול, לדברי ליברמן, גאטס הוא פניה האמיתיים של 'הרשימה המשותפת'.

"בסיומו של השבוע הזה חשוב להדגיש שבאסל גטאס הוא לא מקרה בודד של ח״כ שחצה את הקווים. גטאס הוא פניה האמיתיים של מפלגת בל"ד ומפלגת בל"ד היא פניה האמיתיים של הרשימה הערבית המשותפת כולה. אנחנו ב"ישראל ביתנו" כבר הבאנו בעבר להחלטה של ועדת הבחירות המרכזית על פסילתה של בל"ד מלהתמודד בבחירות אך בג״צ ביטל את ההחלטה ואיפשר להם להתמודד ולהיבחר", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו.

"אני מקוה ומאמין שהשבוע החולף מסמן את התעשתותה של המערכת כולה ואת ההבנה שגטאס וחבריו הם סכנה אמיתית לביטחון ישראל ולדמוקרטיה הישראלית ושבפעם הבאה לא רק גטאס, שכנראה כבר יהיה בכלא, לא יוכל להתמודד לכנסת אלא גם כל חבריו שמנצלים את הדמוקרטיה הישראלית כדי לפעול מתוך הכנסת נגד מדינת ישראל".

לסיום כתב: "אני מקוה ומאמין שבפעם הבאה גם בבג״צ יבינו שהמהלכים שמובילה "ישראל ביתנו" הם חיוניים לביטחון המדינה בכדי להגן עליה מפני אלו שחותרים נגדה מבפנים".

קודם לכן הבוקר האשים ח"כ אמיר אוחנה כי "באסל גטאס עדיין חבר כנסת בזכות יאיר ובוז'י", אוחנה כתב בפייסבוק: "בוז'י, אומרים עליך הרבה דברים בזמן האחרון. לא אחזור עליהם. אבל הנה ההזדמנות שלך לחזור ולהיות רלוונטי - לחזור ולהוכיח שלא קראתם לעצמכם "המחנה הציוני" לשם תדמית, אלא כי אתם באמת כאלה. הנה ההזדמנות שלך להשיב אהדה רבה מהעם, שנראה שהולך ונוטש אתכם".

"באסל גטאס עדיין חבר כנסת. עצור, אבל חבר כנסת. אם לא יתפטר מרצונו, הוא יישאר חבר כנסת עד תום כהונתה של הכנסת ה-20, ולא נראה שזה מעבר לאופק. הוא ימשיך להגיע להצבעות (גם באזיקים אם יהיה צורך) וימשיך לקבל משכורות ותנאים. כן בוז'י. גם אם החקירה תימשך במהירות שיא, וכבר בשבוע הבא יוגש כתב אישום. יתנהל משפט. הסניגור יצטרך ללמוד את החומר. יהיו דחיות. יתנהלו הוכחות. ישמעו עדויות. הכרעת דין. טיעונים לעונש. עיכוב ביצוע, ואחר כך ערעור, עד שפסק הדין בעניינו יהפוך לחלוט יחלפו שנתיים-שלוש, אפשר לגמור עם זה קודם".

"אספנו כבר 60 חתימות מהקואליציה, עכשיו חסרות 10 חתימות מהאופוזיציה כדי להתניע את מהלך הדחתו מהכנסת. עשר חתימות. זה או אתה או יאיר. כי מעתה בכל נאום שלי במליאה ובתקשורת, כמו קאטו הזקן - אזכיר שבאסל גטאס עדיין חבר כנסת בזכותכם. אל תבנו על האומץ והאינטגריטי של המחבל. אל תחכו שיתפטר. הודיעו עכשיו כי תצטרפו למהלך. העם מאוחד סביב העניין הזה - ימין ושמאל - לא רוצים מחבלים בכנסת. די לטהרנות המתחסדת, מחבלים - החוצה!", כתב לסיום.
באסל גאטס איווט ליברמן התפטרות הדחה בוזי הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד