כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מעצרו של ח"כ גטאס הוארך בארבעה ימים

בית משפט השלום בראשון לציון האריך בארבעה ימים את מעצרו של חבר הכנסת באסל גטאס, במסגרת פרשה שמנהלת בעניינו יחידה ארצית של משטרת ישראל בחשד שהבריח טלפונים למחבלים בכלא

גטאס בדיון בהארכת מעצרו, היום (אבי דישי, פלאש 90)
גטאס בדיון בהארכת מעצרו, היום (אבי דישי, פלאש 90)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שישי) בארבעה ימים את מעצרו של חבר הכנסת באסל גטאס, במסגרת פרשה שמנהלת בעניינו יחידה ארצית של משטרת ישראל. בתוך כך, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע כי "הבוקר התקבלה החלטה על ידי קצין הכנסת לסגור את לשכתו של ח"כ רטאס. אף אחד לא יורשה להיכנס. לא עוזריו הפרלמנטריים ולא מנקים, מחשש לשיבוש חקירה".

חבר הכנסת נחקר אמש באזהרה בפעם השניה ובתום חקירתו נעצר, בחשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר (הכנסת חפץ אסור/מסוכן). על פי החשד, החדיר חבר הכנסת טלפונים וכרטיסי סים לאסירים בטחוניים בניגוד לחוק, וחבא הכנסת עומדת עם סרטונים המתעדים את מעשיו. הודה אך טען כי עשה זאת ממניע הומניטארי.

השר להגנת הסביבה וירושלים, חבר הקבינט מדיני-בטחוני, זאב אלקין (ליכוד), אמר בעקבות החלטת בית המשפט על הארכת מעצרו של ח"כ גטאס: "אני מברך על החלטת בית המשפט. מקומו של תומך טרור בכלא ולא בכנסת ישראל. אבל באסל גטאס עדיין ממשיך לקבל את המשכורת ואת התנאים של חבר כנסת וגם עלול לדרוש לבוא להצבעות בכנסת. המצב האבסורדי הזה עלול להימשך תקופה ארוכה עד השלמת ההליך הפלילי המשפטי.

"אני קורא ליאיר לפיד, ציפי לבני ובוז'י הרצוג לקחת האחריות ולהצטרף אלינו בתהליך הדחת באסל גטאס מהכנסת באופן מידי. החוק מאפשר זאת, והאחריות על זה שגטאס עדיין חבר כנסת רובצת על מנהיגי מפלגות השמאל, שעדין ממשיכים לגונן עליו. הגיע זמן להפסיק את הבושה!".
באסל גטאס הארכת מעצר הברחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד