י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מטוס ועליו 118 נוסעים נחטף בלוב, 109 שוחררו לפני שבת

מטוס של חברת "אפריג'ה איירוויז" שהמריא לטיסה פנימית בלוב, נחטף, ועליו 118 נוסעים. קבוצה ראשונה של נוסעים שוחררה

המטוס החטוף בנמל התעופה (צילומסך)
המטוס החטוף בנמל התעופה (צילומסך)

מטוס איירבאס מסוג A-320 של חברת אפריקיה, שהיה בדרכו מהעיר סבהא בלוב לבירה טריפולי, נחטף ועליו 118 נוסעים ואנשי צוות.

"נודע לנו על אפשרות כי טיסה פנימית נחטפה מלוב והונחתה במלטה. כוחות הביטחון והחרום נשלחו לזירה" כתב ראש ממשלת מלטה, ג'וסף מוסקט.

שני החוטפים, כך על פי הדיווחים, הורו לטייסים לשנות את נתיב הטיסה ולנחות במלטה. מטוס האיירבאס מסוג A-320 של חברת אפריקיה היה בדרכו מהעיר סבהא בלוב לבירה טריפולי.



בין הנוסעים שנחטפו ישנם 82 גברים, 28 נשים ותינוק. ב"אל ערביה" דווח כי חבר פלרמנט מלוב נמצא על הטיסה שנחטפה. בהמשך, בשעות הצהריים שחררו החוטפים 109 מנוסעי המטוס וכן אנשי צוות, כך שנשארו בו תשעה בני אדם פרט לחוטפים.

טרם ברור מי עומד מאחורי החטיפה. על פי הדיווחים, שני החוטפים איימו לפוצץ את המטוס ואחד החוטפים אמר שיש בידיו רימון יד. כוחות הביטחון והחירום של מלטה ממתינים ליד המטוס.

לפי הדיווח בעיתון "טיימס אוף מלטה", החוטף אמר שהוא תומך של הרודן לשעבר מועמר קדאפי שהודח ב-2013 והבהיר כי הוא מוכן לשחרר את כל הנוסעים מלבד אנשי הצוות, אם דרישותיו ייענו - מעבר בטוח לעיר בנגאזי שבלוב.

משרד החוץ של לוב אמר כי עד כה, איש מהנוסעים לא נפגע: "שר החוץ של לוב, מוחמד סיאלה, פתח מיד במגעים עם משרד החוץ והממשלה במלטה". רשות שדות התעופה המלטזית מסרה כי כל צוותי החירום נשלחו למסלול ההמראה בשדה התעופה, וכינתה את הנחיתה "התערבות בלתי חוקית".
חטיפת מטוס לוב מלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד