כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חיים יבין: 'הדתיים בירושלים פרימטיביים וחסרי השכלה - זה מגעיל אותי

סערת ענק בתקשורת הישראלית: מגיש הטלוויזיה המיתולוגי חיים יבין מטנף ופוער פיו נגד כל מי שהוא לא הוא - דתיים, ימנים, ש"סניקים, מזרחים ומתנחלים: "הדתיים בירושלים פרימטיביים וחסרי השכלה - זה מגעיל אותי"

חיים יבין ( Michal Fattal/Flash90)
חיים יבין ( Michal Fattal/Flash90)

סערת ענק בתקשורת הישראלית: מגיש הטלוויזיה המיתולוגי חיים יבין מטנף ופוער פיו נגד כל מי שהוא לא הוא - דתיים, ימנים, ש"סניקים ומתנחלים. יבין אמר את הדברים הקשים בראיון שהעניק ל'ידיעות אחרונות'.

"הדתיים בירושלים הפריעו לי - חלקם - כי יש בהם מידה של פרימיטיביות. האמונות התפלות. חוסר ההשכלה" אמר יבין.

לדבריו, "עשיתי סרט באור יהודה ואמרתי לש"סניקים, 'מה נתן לכם הרב?'. אחד אמר, 'אני חולה לב, הרב אמר לי לאכול לחם והבראתי'. איך אתם מסביר את השישה מיליון? עונה לי, 'חטאו'! הפרימיטיביות הזאת מגעילה אותי".

על המתנחלים אמר יבין כי "אנחנו לא העם הנבחר, אנחנו לא יכולים לרשום מקומות על הטאבו שלנו. וזה בכל ההתנחלויות. ואני יודע שיש מתנחלים שקוראים לי בוגד בגלל זה.

"אני עוד זוכר שלפני 20 שנה במגרון אמרו לנו, 'אנחנו נגיע להבנה ואז מוחמד יגיש לנו קפה'. יש אפילו מי שאומר לא לפגוע בעמונה. אבל יש שם כל מיני פרחחים. אנרכיסטים. נוער הגבעות. עמונה שממונה, אצלם הכל כשר במלחמת הקודש שציווה הקב"ה".

"ברגע ששרפנו ערבי - ואבו ח'דיר מופיע בסרט - אין דרך חזרה. אני מאמין שהרוב בסדר, אבל יכול להיות שאני נמצא על הכוונת של מישהו, אני מפלל שלא. אלו-הים ישמור" אמר.

גם המזרחיים ספגו טינופת: "אני לא אוהב את זה. לא נראה לי שזה מחזיק מים מבחינת ההיסטוריה התרבותית של מדינת ישראל. עושים מזה צימעס, אם להשתמש בביטוי אשכנזי, ובסופו של דבר מה שיישאר זה הצימעס, ולא הניצחון המזרחי, במרכאות.

"אני לא מאמין שנהיה מדינה מזרחית במובן של עיראק, מצרים, ירדן. אנחנו מדינה ים תיכונית. כמו יוון, כמו איטליה. אני מאוד שם".

בעקבות דבריו, פרסם ישראל פריד – מנכ"ל רדיו גלי ישראל, פוסט נגדו בפייסבוק ובו חשף סיפור אישי: "לפני כחודש, בכנס אילת לעיתונות, השתתפתי בפאנל שהנחה חיים יבין ואמרתי משהו על ציונות. יבין שאל אותי: רק התקשורת הימנית ציונית? ותשובתי היתה, "לא! רוב כלי התקשורת בישראל ציוניים!"

"יבין פנה לאריה גולן שישב לידו ואמר: "אתה מבין? רק הימנים ציוניים". אחרי הפאנל ניגשתי אליו ושאלתי למה הוא אפילו לא הקשיב לתשובה שלי והמשיך כאילו הוא כבר מכיר את התסריט?

"התשובה שלו היתה: "אולי תוריד כבר את הכיפה הזאת מהראש שלך? אתה לא מבין שזה מגוחך?" שקלתי אז אם לכתוב על זה פוסט כי לא הייתי בטוח שהוא לגמרי מודע למה שהוא אומר. היום מתפרסם ראיון עם יבין בידיעות אחרונות ובה הוא אומר און דה רקורד דברים לא פחות חמורים... אוי לתקשורת שזה מר טלוויזיה שלה", כתב פריד.
חיים יבין דתיים מתנחלים גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד