י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לקח לחיים: לשבת מול החנוכייה ולראות אור

החובה לשבת חצי שעה עם המשפחה והילדים מול אורות החנוכה, מלמדת אותנו שיעור חשוב לחיים ולהסתכלות חיובית

לקח לחיים: לשבת מול החנוכייה ולראות אור
מרדכי רוט

חנוכה הוא חג של אור. אור תמיד מתקשר אצלנו בראש לדברים חיוביים. הזיכרונות של הרבה ילדים מחנוכה הם זיכרונות של דמי חנוכה. חג משפחתי שבגלל החורף בחוץ גם נחגג בבית מול החנוכייה.

חג שמחייב חצי שעה של ישיבה מול אור הנרות בלי להתעסק בשום דבר שיסיח את הדעת וככה גורם לכולם להתעסק בסובבים אותם. וברוב המקרים זאת המשפחה שלנו, החברים שלנו.

בחנוכה אנחנו מוכרחים לשבת ולהסתכל על הלהבות הקטנות של האש. מוכרחים ליהנות מהם. מוכרחים להתעסק איתם. בשבילי כמטפל אין דוגמא טובה יותר מזה לחיים. מבחינתי כל אדם באשר הוא חייב להסתכל בחיובי שיש בחייו. חייב להתעסק עם הסובבים אותו בלי הסחות דעת וליהנות מהם. חייב להתעסק בטוב וליהנות ממנו אפילו אם הוא קטן ונראה לא ממש משמעותי. מבחינתי התעסקות בחיובי היא דרך שמשנה חיי אדם.

כל אדם באשר הוא ולא משנה באיזה בוץ הוא נמצא וכמה הבוץ הזה עמוק, ברגע שהוא מסתכל על המעט החיובי שיש לו באותו רגע, גם אם זו סתם העובדה שהוא יכול לנשום ולחשוב - כבר משנה את מאזן הרגשות שלו לחיובי יותר.

הרי לכולנו יש על מה להתעצבן במהלך החיים. עבודה, ילדים, בני זוג, פרנסה, סתם הרגשה אישית לא טובה. ואפילו מותר לנו להתרגז... אבל צריך לדעת היכן לעצור ולהכניס את האורות הקטנים שיאירו את הנשמה שלנו בשטף חיובי שיגרום לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו. ובל נשכח שברגע שנרגיש יותר טוב עם עצמנו גם יהיה לנו יותר כח לנסות לשנות דברים שהם לא חיוביים.

אני שומע הרבה פעמים ממטופלים בתחילת התשאול שלא טוב להם ולא נעים להם והכל קשה ולא טוב. והפרנסה קשה והבת זוג נוראית וחינוך ילדים לא הולך כמו שצריך וההורים מתבגרים וקשה לראות את זה ולטפל בהם והכל קשה ולא טוב ולא נעים.

והדבר הראשון בעיני שצריך לשנות זה את הגישה שבה מסתכלים על דברים. קשה ולא פשוט לאף אחד. אבל יש לחם לאכול? ב"ה אצל רוב האנשים כן. ויש בגדים ללבוש? ב"ה אצל רוב האנשים כן. ויש לכם רגעים של נחת מהילדים? ב"ה כן. ואתם מצליחים לקום מהמיטה בבוקר? בד"כ כן. ויש לכם קורת גג? ב"ה כן. אם ככה אז בסך הכל כן יש לכם דברים טובים להתמקד בהם, למרות שלא הכל טוב ולא הכל תותים, עדיין יש לכם דברים טובים ששווים התייחסות וכאן הבחירה שלנו למה להתייחס ולמה להתייחס פחות...

האורות הקטנים של חנוכה שאנחנו מחוייבים לשבת ולהסתכל עליהם מלמדים אותנו שאנחנו מחוייבים בשביל הנשמה שלנו לבהות ולהתייחס לחיובי לפחות פעם אחת ביום. כמה דקות. להקדיש לטוב ולא לרע, לשם שינוי.

לאהוב ולא לשנוא. לפרגן ולא לקנא. לתת ולא רק לקחת ולהפיץ אור ואהבה תמיד.
שיהיה לכם חג חיובי ומלא אור ואהבה.

מרדכי רוט הינו מטפל ומאמן אישי בגוף ונפש, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, ומחבר הספרים יש לך 10 דקות לבריאות .ועשר דקות לפני שהולכים לרופא . [email protected]
חנוכה אור אהבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד