י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפתעה בערד: חילונים הגיעו לחזק את גור

קבוצת מתפללים חילונים, ובהם דוברו של ח"כ אורן חזן, הגיעו להביע תמיכה במתפללים החרדים - במקביל להפגנה השבועית שערך ראש העיר נגד החסידים

הפתעה בערד: חילונים הגיעו לחזק את גור

 

המאבק הכלל חרדי בהובלתו של הרבי מגור, במחאה על חילול בית הכנסת בערד בליל שבת לפני כשבועיים, שכללה גם עצרות מחאה בשבוע האחרון בבני ברק, אשדוד וירושלים נושא פרי - גם השבת זכו מתפללי בית הכנסת גור בעיר להתפלל באין מפריע. אלא שהשבת באופן מפתיע הגיעה קבוצה של כ-15 מתפללים חילונים שהצטרפו לתפילה בבית הכנסת תוך שהם תומכים במתפללים.

מעדויות מתפללים שהגיעו לבחדרי חרדים עולה, כי למתפללי בית הכנסת הצטרפו לתפילת ערבית של שבת קבוצת חילונים שבאו לתמוך במתפללים, תוך שהם מכבדים את קדושת בית הכנסת ומתפללים עם הציבור, בין התומכים היה אלידור כהן, היועץ הפרלמנטרי של ח״כ אורן חזן מהליכוד והעיתונאי אסף זהור.

מנגד, מחוץ לבית הכנסת התקיימה הפגנה שקטה נגד חסידי גור כמעט ללא פרובוקציות, בהפגנה השתתפו כ-50 איש בהובלת ראש העיר ניסן בן חמו מיש עתיד ועופר ארצי, חבר המועצה וראש מטה יש עתיד בעיר.

בנוסף, מחוץ לבית הכנסת הייתה נוכחות משטרתית ששמרה על הסדר, אך הנוכחות המשטרתית הייתה דלה משבת שעברה, כאשר רק 3 שוטרים שמרו על הסדר, לעומת שבת שעברה אז היו כ-15 שוטרים.

אלידור כהן, היועץ הפרלמנטרי של ח״כ אורן חזן, אומר לבחדרי חרדים: "בשבת האחרונה הגעתי לבית הכנסת האשכנזי כדי להתפלל יחד עם חסידי גור וזאת על מנת להראות להם שלא כולם בערד בעד מלחמה ויש חלק מהתושבים שהם בעד הידברות ומציאת פתרונות בדיבורים ולא במלחמות. כי בסופו של דבר כולנו רוצים לגור יחד בערד שקטה ולא עיר שכל היום בכותרות שליליות".

לדבריו, "הגענו אני ומנו ביטמן חבר מועצת העיר, וכבר בכניסה חשנו אי נוחות מהמבטים של ראש העיר ניסן בן חמו ובת דודו חברת מועצת העיר פלורי שטרלינג, שנעצו בנו עיניים כאילו עשינו משהו רע שהגענו לבית הכנסת. המבטים משאר 40 המפגינים היו לא פחות זועמים, וכאשר יצאנו מהתפילה שעברה בשקט יחסי - לפי המילים הקשות שנאמרו כלפינו חשבנו שאנחנו בגרמניה של שנות ה30. אמירות כמו 'אלוהים ישלם לכם על מה שאתם עושים' וביטויים כמו 'בוגדים' ועוד. הנחמה היחידה שהייתה לי היא שבתוך בית הכנסת קיבלו אותנו בחמימות והייתה תפילה נעימה. ועוד נחמה קטנה שהיו רק 40 מוחים מתוך כ-25,000 תושבים, ככה שהם בטלים ב-60".

כפי שדווח בבחדרי חרדים לראשונה, המחאה סביב חילול בית הכנסת בערד פרצה לפני שבועיים, כאשר בליל שבת הגיעו כמה עשרות קשישים בראשות חברי המועצה של 'יש עתיד' וחיללו את קדושת בית הכנסת והשבת בצורה מחפירה, נכנסו להיכל התפילה גלויי ראש עם מצלמות, שוחחו בטלפונים ושיבשו את מהלך התפילה, כך לטענת חסידי גור. ב'יש עתיד' הכחישו כי אנשיהם היו מעורבים באירוע, אך חסידי גור שהיו עדים לתקרית התעקשו בפני 'בחדרי' כי מדובר באנשי 'יש עתיד'.

בשבת שעברה, למרות הההפגנה של יש עתיד, ממתפללי בית הכנסת זכו להתפלל באין מפריע, בזכות משטרת ישראל ששמרה על הסדר, ואף הקימה חמ״ל במקום. מפגיני יש עתיד לא הגיעו לבית הכנסת אלא הפגינו ברחוב סמוך בהשתתפות ראש העיר ניסן בן חמו וחברי מועצה מטעם יש עתיד, כאשר הובהר מראש על ידי המשטרה כי היא תעצור כל מי שיגיע להפריע לתפילה.

מדובר בעימות אשר נמשך לאורך תקופה, מאז זכה בבחירות ראש העיר הנוכחי מטעם 'יש עתיד' ניסן בן חמו. היחס מאז כניסתו לתפקיד, לתושביה החרדים, בעיקר אלו מחסידי גור, הפך קשה מאוד. גם מעורבות השר ליצמן לא סייעה וראש העיר מקשיח פעם אחר פעם את עמדותיו.

ערד גור מאבק תפילות שבת חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד