ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שמונה ימים בבית: רעיונות להעסיק את הילדים

חופשת החנוכה היא 'מיני חופש גדול', ולשם כך כדאי להיערך מראש ברעיונות לתעסוקה משפחתית מהנה • וגם: קצת סטיילינג לחג

שמונה ימים בבית: רעיונות להעסיק את הילדים



חופש גדול?! שוב?!
לא. רק מיני-חופש גדול.
זה הדו שיח, שמן הסתם מנהלת כל אמא בינה לבין עצמה, כשהיא מבינה, שחופשה של שמונה ימים אוטוטו כאן.

ברור, הרבה דברים חיוביים יכולים לקרות במהלך החופשה הזאת, אבל אין ספק ששמונה ימים בבית עם כל הילדים יכולים גם להיות פרוייקט מסובך, עד מורט עצבים... לכן בחרתי לרכז כמה רעיונות שיעזרו לנו להגביר את האור על החושך במשך החג הזה ולהפוך אותו ליותר ידידותי לסביבה.

בראש הרשימה שלי – זמן איכות משפחתי. גם ככה כולם בבית, והנתון הזה כנראה לא ישתנה. אז למה לא להוציא ממנו את המיטב ולהפוך אותו לזמן איכות של כולם?! הניחו בצד פלאפונים/אייפדים/קבוצות למיניהם... והקדישו את כל כולכן לזה. את הרגעים המשפחתיים האלה יזכרו לכן הילדים תמיד.

נר ראשון.
משחקי קופסא משפחתיים – מתי כבר יוצא לנו להשתמש בהם, בכולם?! זו בדיוק ההזדמנות, לשבת לאור הנרות וליהנות מהביחד. זה גם הזמן לעשות היכרות עם משחקים חדשים, שיושבים בארון ואנחנו עדיין לא יודעים מהם בכלל ואיך משחקים בהם.

נר שני.
יום אפייה משפחתי – תכננו מראש תפריט מעניין לארוחת ערב, נטול נקיפות מצפון וחישובי קלוריות, שיכלול מאכלי חנוכה (ספוגי שמן כמובן) ושתפו את הילדים בהכנות, כמו קילוף, גירוד תפו"א (ללטקעס, למשל) וטיגון (להכנת הסופגניות, ועוד).

נר שלישי.
יום יצירה – הכינו מראש יצירה חווייתית לתעסוקה כיפית עם הילדים. דברים פשוטים ומחומרים לא יקרים, כמו: שבלונות גבס וצביעתן, הכנת סביבון מקרטון, ושלל רעיונות נוספים על פי גיל, יכולים להפוך לכמה שעות של הווי משפחתי צרוף, שהנאה אומנותית בצידו.

נר רביעי.
תיאטרון משפחתי – הפכו את הבית לתיאטרון ואת הילדים לשחקנים. חשבו על סיפור מוכר ואהוב ותנו לילדים לתכנן את הצגתו מול ההורים, אתם תיהנו מצפייה ביכולותיהם הדרמתיות של האוצרות הקטנים, והם יזכו בתשומת לב מיוחדת.

נר חמישי.
יום נקיונות לכבוד שבת – בינינו, מתי תזכו שוב בכזו כמות של זוגות רגליים, שיסתובבו לכן בין הרגליים, תוך כדי הספונג'ה?! (נשימה עמוקה).

נר שישי.
היום המושלם לשתף את הילדים בהכנות לשבת. עריכת רשימת מטלות לכל אחד מראש יכולה להתגלות, במקרה הזה, ממש כפטנט רשום... הם הרי בבית בכל מקרה, שלא ננצל זאת למען הרגלים טובים?!

נר שביעי.
נצלו את היום להזמנת חברים או קרובי משפחה לארוחה כיפית יחד. גם כאן, חוץ מ"התוכנית" של האורחים בעצמה, אפשר ורצוי לשתף את הילדים בהכנה של חלק מהארוחה, בעריכת שולחן יפה וחגיגי ועוד.

נר שמיני.
סיור אורות – לאחר הדלקת הנרות צאו עם הילדים לטיול רגלי בשכונה, לגלות את האורות המנצנצים בחושך. סיור חנוכיות באזורכם עשוי להיות חוויה לימודית, ספורטיבית ומקרבת כאחד.

ובגלל שאני חייבת לדחוף פה קצת סטייל... בוחרת לסיים בסטיילינג עריכת השולחן לחנוכה.
אני חושבת שאנחנו עובדות כל כך קשה במשך השנה בין עם זה בעבודה, בבית ורובנו גם וגם, אני אוהבת להקל איפה שאפשר. (חמותי לא תסכים עם הנקודה הזה כמובן) אבל כלים חד פעמיים מבחינתי זה הפריווילגיה הזו לאירועים מיוחדים או חגים.

אם כבר דובר על זמן איכות, זה בדיוק הזמן להשתמש בסטים החד פעמיים הכל כך יפים שקיימים, במקום להוציא את הזמן והאנרגיות על שטיפת הכלים (מסתכנת בהסתבכות עם הירוקים למיניהם, בעדינות, בבקשה), והמהדרים בכלל יכולים להתפרע עם מיתוג חנוכה מעניין.

בחרתי להציג דוגמא לעריכה מושלמת הכוללת מיתוג מבית קונספט ערכות לאירועים, בשילוב מפת כסף יוקרתית מבית קאסה בלה.

חנוכה שמח ומואר לכולנו.



ערכת כלים ממותגת: קונספט
מפה: קאסה בלה
צילום: ברכה ביטן















חנוכה חופש תעסוקה סטיילינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד