כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הראשל"צ מגיב למכתב הרב שרייבר על ערבי שירה

בתגובה למכתב החריף של רב הקהילה החרדית באשדוד שנחשף ב'בחדרי חרדים', הסביר הראשל"צ את תמיכתו בערבי השירה שייערכו בחנוכה

הראשל''צ. צילום יעקב כהן, פלאש 90
הראשל''צ. צילום יעקב כהן, פלאש 90

בעקבות מכתבו החריף של הגאון רבי ישראל בונם שרייבר, רבה של הקהילה החרדית באשדוד, שנחשף ב'בחדרי חרדים' ובו כתב נגד ערבי השירה שתוכננו לימי החנוכה ואשר באחד מהם משתתף הראשל"צ, מגיב הערב (מוצ"ש) הראשל"צ הגר"י יוסף לדברים.

הראשון לציון רבי יצחק יוסף התייחס הערב בקונצרט הפיוטים באשדוד למכתב ואמר: "רבותיי, שעושים ערבי שירה עם רבנים ודברי חיזוק זה מבורך מאוד, בשנת תשל"ג חודש סיון עשו ערב שירה באולם הגדול של היכל שלמה ואת אותם דברים שאני אומר לכם פה - אבא זצ"ל אמר שם, תבואו בהמוניכם וברכות למארגנים שעושים כאלה דברים".



כזכור, הגאון רבי ישראל בונם שרייבר, המנהיג את הקהילה החרדית בעיר מאז פטירת אביו הגאון רבי פנחס שרייבר זצ"ל, נחשף למודעות על האירועים, בהם מזמין חבר מועצת העיר אבי אמסלם את התושבים להשתתף - ונזעק להזהיר את בחורי הישיבות בחריפות רבה לבל ישתתפו בערבים הללו.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', תחת הכותרת 'להשכיחם תורתך' תוקף הגר"פ שרייבר: "הראוני מודעה המזמינה את בחורי הישיבות להשתתף בערב בילוי עם קבוצת בעלי גרון רם על טהרת הקודש, ואוי לנו שהוצרכנו לכתוב על דברים פשוטים כאלו שאין מקומו של שום בן ישיבה בכל גיל שהוא ושום ילד תשב"ר במקומות כגון אלו, הגורמים למשתתפים עיוות מוחלט במושגי ההשתוקקות לשלמות".

הרב שרייבר לא הסתפק בכך והמשיך לתקוף את האירוע תוך שהוא מסביר כי "גרימת הערצה וסגידה לבעלי הקולות הללו הוא המשך ישיר של תרבות יוון שכל כולה הייתה טיפוח תרבות הגוף". לסיום, מורה הרב: "על כל המחנכים מוטלת חובה מוחלטת לאסור על כל התלמידים להשתתף שם ללא שום הוראת היתר כלל".
הראשון לציון אירוע ערב שירה אשדוד הרב שרייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד