י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

טראמפ: "ההפסד של ישראל באו"ם יקשה על תהליך השלום"

טראמפ הביע את מורת רוחו מהחלטתו של אובמה, והבהיר כי לטעמו החלטת האו"ם היא הפיכה - "אנחנו נתקן את זה בכל מקרה" • מיד לאחר ההצהרה הכריז על מינוי יהודי דתי ובוגר ישיבה בגוש עציון לאחראי על המו"מ בין ישראל לפלסטינים

טראמפ השבוע לאחר מפגש בפנטגון, (צילום: רויטרס)
טראמפ השבוע לאחר מפגש בפנטגון, (צילום: רויטרס)

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ צייץ שוב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות החלטת האו"ם ביום שישי להכריז כי ההתנחלויות אינן חוקיות, החלטה שהתקבלה לאחר שנשיא ארצות הברית ברק אובמה החליט שלא להטיל ווטו - ובכך היא עברה ללא התנגדות, למעט ארה"ב שנמנעה.

"ההפסד הגדול לישראל אתמול באו"ם יהפוך את המשא ומתן בדרך לשלום לקשה הרבה יותר", כתב הנשיא הנבחר טראמפ, אך הוסיף תקווה כי ההחלטה הפיכה - "חבל מאוד, אבל אנחנו נתקן את זה בכל מקרה". יצויין כי מיד לאחר ההחלטה צייץ טראמפ - "בכל הנוגע לאו"ם, דברים ייראו אחרת אחרי שאכנס לתפקיד ב-20 בינואר", כשהוא עוקףץ את אובמה ומביע את מורת רוחו מההחלטה.

יצויין כי מיד לאחר ההחלטה באו"ם פורסם כי הנשיא הנבחר טראמפ ימנה את היועץ היהודי והדתי ג'ייסון גרינבלט למנהל תהליכי המשא ומתן הבינלאומיים. גרינבלט עצמו מייעץ לטראמפ כבר שנים ואף עזר לו במהלך הקמפיין.

גרינבלט הוא בוגר ישיבת "הר עציון" בגוש עציון ונחשב למקורב מאד לנשיא הנבחר. גרינבלט יטפל בסכסוך הישראלי-פלסטיני, בהסכמי סחר ובמו"מ מול קובה, מה שצפוי להיות מינוי מעולה לממשלת ישראל - כמו שאר המינויים עליהם הכריז הנשיא הנבחר.

לפני כמה חודשים התבטא גרינבלט בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני בראיון לוואלה, אז יועץ בכיר של טראמפ, ונתן הצצה למדיניותו - שתהפוך בקרוב למשמעותית מאד עבור ישראל. על פי גרינבלט, טראמפ "ישמח שיהיה שלום, אבל הוא לא רוצה לכפות פתרון על ישראל והפלסטינים. הוא חושב שהדרך הטובה להשיג שלום היא להושיב את הצדדים יחד".

הוא אמר עוד כי הנשיא הנבחר "לא מתחייב שמדובר בפתרון שתי מדינות או מדינה אחת. שתי מדינות זה פתרון שהיה על השולחן זמן רב, ולא יכולנו להשיגו. זה לא אומר שזה לא הפתרון, אבל הוא רוצה שהצדדים ידברו בינם לבין עצמם על הפתרון הנכון. השאלה היא מהו הפתרון הפרקטי".

בנוסף, מאז ההחלטה באו"ם קוראים בכירים במפלגה האמריקנית לעצור את תקציבי הארגון לאלתר, עד לקבלת החלטה אחרת בעניין ישראל. בין הקוראים לכך ניתן למנות את הסנאטורים טד קרוז ולינדזי גראהם, אך לא נראה כי ההחלטה תבשיל בעניין זה.
טראמפ נשיא ארהב החלטת האום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד