י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חג תפיחה שמח: תשעה טיפים שאתן חייבות לחנוכה

אז באיזה שלב של הדיאטה אתם נמצאים היום? הנה טיפים מעולים להתמודד עם התחושה של התפיחה - לגזור ולשמור

חנוכה, פלאש90
חנוכה, פלאש90



קמתם בהחלטה נחושה שהחנוכה וסופגניותיו לא יישברו אתכם, ואתם אוזרים נחישות אומץ ועיזוז שיחזיקו לפחות עד אחת עשרה בבוקר, כשיתחיל קרב איתנים בין הבטן וקרקוריה לבין הלטקס שהחליטה הילדה לטגן?

או שאולי אתם בקבוצת תמיכה והמוח שלכם מלא בשטיפה יסודית של אכסה סופגניות פיכסה קלוריות, שתחזיק מעמד בהחלט ובפירוש עד הלילה - כשיתחולל קרב עקוב מדם אל מול מעדני המסיבה בערב. הינצחו האראלים או המצוקים?

אנחנו מהמרים על המצוקים. לפחות אותה מצוקה המתרחשת בבטן לאחר שאוכלים בלא הכרה.

אז היום פה לא נדבר על המותר והאסור, וגם לא על המאבק האיתנים והעקוב, אלא נתמקד באופן קורקטי מאד בתחושת הנפיחות בבטן, וכיצד, למרות הכל, ניתן למנוע אותה.

נפיחות בחלל הבטן היא תופעה נפוצה מאוד שרבים מאתנו סובלים ממנה, ועלולה לגרום לנו לחוש כבדות ועייפות ובנוסף גם למנוע מאתנו ללבוש בגדים צמודים או חגיגיים לטובת ביגוד רפוי ונוח.

אם אתם מעוניינים להקל על מערכת העיכול שלכם, להיעזר בטיפים להרגשה טובה יותר או אפילו לשנות את התזונה שלכם באופן חד פעמי לאור אירוע שאתם מוזמנים אליו בשעות הערב, זה התפריט שעליכם להכיר. בסעיפים הבאים תמצאו המלצות שמחולקות לפי הארוחות השונות ביום, לצד טיפים כלליים שיעזרו לכם להגיע, למרות הכל, אל סוף היום בתחושה רעננה ונוחה.

1. צרכו כמויות מדודות של סיבים תזונתיים

ייתכן מאוד שגם אתם שמעתם על היתרונות של סיבים תזונתיים לגוף, אך חשוב שתדעו שכדי ליהנות מהם עליכם להרגיל אליהם את הגוף. אם אינכם רגילים לעכל סיבים, בייחוד על בטן ריקה, חשוב שתתחילו מכמויות קטנות מאוד שלהם עד שתגלו מה הכמות שאינה גורמת לכם לכאבי בטן או נפיחות. הדיאטנית ג'סיקה קרנדל ממליצה להגדיל במקביל את כמות הנוזלים שאתם שותים, כדי לסייע לעיכול ולהפחית תסמינים לא נעימים נוספים כמו שינויים ביציאות.

2. זכרו שמה שהכי גורם לזה הוא הפחמימות

ארוחה שעשירה בפחמימות עתירות בסוכר כמו דגנים מסוכרים או פרוסה עם ממרח מתוק, עשויות למלא אתכם בהתחלה אבל יגרמו לכם לחוש ברעב מחדש כבר אחרי שעה קצרה. הדיאטנית אליסה רמזי מציינת כי "מזונות כאלה גורמים לקפיצה חדה של סוכר בדם, והנפילה המהירה שלו משפיעה על תחושת הרעב ומובילה לאכילה נוספת.

3. אכלו בננה

הנתרן, שקיים בין היתר בלחם, מאפינס, רטבים שונים וגם גבינת קוטג', עלול לגרום לנפיחות אצל אנשים רבים, ואשלגן יכול לעזור להימנע מהמצב הזה. זאת, כיוון שאשלגן מאזן את רמות הנוזלים והמינרלים בגוף, מה שיכול להגן עליו ולסייע בחילוף החומרים. סיימו את ארוחת הבוקר עם בננה, או חתכו פרוסות עגבניה ותרד אל החביתה שלכם.

4. אכלו ירקות חיים!

מחציתה של הארוחה בריאה צריכה להיות מורכבת מירקות שאינם עמילניים, ומחציתה השנייה מדגנים מלאים וחלבון. בדרך זו, תוכלו לצרוך פחמימות שהגוף זקוק להן אך לא להגזים בכמות". בחרו ברוטב שדל בסוכר ובנתרן, כמו שמן זית עם חומץ בלסמי שמשלב שומן בריא ועוזר לעזור ולספוג את הרכיבים הבריאים שנמצאים בירקות. הוסיפו לפחות שלושה סוגים של ירקות, חלבון כמו עוף או קטניות, ואם אתם מעוניינים בכך גם כפית של פירות יבשים, קרוטונים וזיתים.

5. אל תבואו מורעבים למסיבה

אכילה כל שלוש או ארבע שעות תעזור לכם לרסן את הרעב ולהימנע מנשנוש מיותר בהמשך היום. במקביל, ארוחות קטנות מקטינות מהעומס על הגוף ולכן מפחיתות מהסיכוי להיווצרות נפיחות שהיא תוצר של ארוחה כבדה.

6. מקלות גזר וחומוס

השילוב של מקלות גזר טבולים במעט חומוס לא רק יעזרו לכם להישאר שבעים, אלא ימנעו מכם לסבול מגזים ונפיחות ויעזרו לגוכם לצבור חומרים מזינים וסיבים. לא אוהבים את אחד מהרכיבים הללו? תוכלו להמיר אותם בבננה עם חמאת בוטנים, שילוב נהדר נוסף.

7. אל תשכחו לשתות מים

לא רק ששתייה מרובה תעזור לכם להימנע מלפרש אותות של צמא כאותות של רעב, אלא גם שבניגוד לאמונה הרווחת היא יכולה להפחית מכמות הנוזלים שאתם אוצרים בגוף. זאת, כיוון שהיא תעזור לכם להתרוקן בשירותים ולכן תתרום למראה של בטן שטוחה יותר.

8. דלגו על משקאות דיאטטיים

צריכת הממתיקים המלאכותיים שמצויים במשקאות הדיאטטיים, לצד העובדה שרבים מהם מוגזים, יכולה להוביל לנפיחות אצל חלק מהאנשים, ולכן מומלץ לוותר עליהם. אם אתם בוחרים באפשרות הזו כדי להוסיף טעם לכוס המים הרגילה, העדיפו להכין בעצמכם מים בטעמים בבית ולא להסתמך על האפשרויות הנוחות שהן לרוב לא בריאות ולא מועילות לגוף.

9. אכלו לאט יותר

למוח שלנו לוקח בממוצע בין 20 ל-30 דקות לקבל אותות שובע מהקיבה ולהבין שהגיע הזמן להפסיק לאכול. לפיכך, אנשים שאוכלים את המזון שלהם במהירות רבה עלולים להסתובב בתחושה של רעב כוזב, מציינת רמזי. אכילה איטית מעמיסה פחות על הקיבה, מעניקה לגוף יותר זמן להבין שהוא שבע ובמקביל עוזרת להכניס פחות אוויר אל מערכת העיכול. כיוון שגם חדירה של אוויר גורמת להתנפחות, עדיף שתניחו את המזלג מפעם לפעם לדקה או שתיים, וספרו עד 20 בזמן שאתם לועסים כל ביס.
חנוכה תפיחה סופגניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד