א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ליברמן בהודעה דרמטית: אנתק קשר עם הפלסטינים

החלטת האו"ם נגד ישראל הביאה את שר הביטחון להחליט לנתק קשר עם הרשות הפלסטינית והגורמים שסביבה

ליברמן, פלאש90
ליברמן, פלאש90

בתגובה להחלטת האו"ם נגד ההתנחלויות בישראל הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן על נקיטת סנקציות נגד הרשות הפלסטינית, ועל ניתוק הקשרים עם בכירי הרשות הפלסטינית למעט תיאום ביטחוני שיימשך.

בכיר הרשות ג'יבריל רג'וב, ראש הביטחון המסכל בגדה, פנה אמש לישראל ואמר כי בעקבות ההחלטה באו"ם ישראל צריכה "להסיק את המסקנות הנכונות". לדבריו, "החלטת המועצה היא מסר חד משמעי - אנחנו הולכים לשים קץ לכיבוש".

על השאלה מדוע הם פנו לאו"ם השיב: "כמו שאתם הישראלים אומרים - אם אין אני לי מי לי, ואם לא עכשיו אימתי, אנחנו מאמינים שאף אחד לא יכול לפתור את הבעיה שלנו, ביבי מתייחס לאבו מאזן כשכן או כפרטנר? עד עכשיו ביהודה ושומרון מתחילים וממשיכים בבניית התנחלויות, אז עם מי נדבר? עם עצמינו? הכדור במגרש של ממשלת ישראל".

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודינה אמר לאחר החלטת האו"ם כי "מדובר במכה קשה למדיניות הישראלית". לדבריו, "הצעד הוא גינוי בינלאומי פה אחד, נגד ההתנחלויות ותמיכה בפתרון שתי המדינות".

כזכור, אמש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו כי "שתי מדינות שיש לנו יחסים דיפלומטיים איתן היו שותפות להגשת ההצעה נגדינו באו"ם, ולכן הוריתי אתמול להחזיר את השגרירים שלנו מסנגל וניו זילנד, להפסיק את הסיוע לסנגל, ועוד היד נטויה. לישראל יש הרבה מאוד מה לתת למדינות העולם, אלה שיעבדו נגדנו יפסידו, כי יהיה מחיר כלכלי ומדיני לפעולות שלהן נגד ישראל".

עוד הוא הוסיף כי "בנוסף הנחתי את משרד החוץ להשלים תוך חודש הערכה מחדש של כל ההתקשרויות שלנו עם האו"ם, כולל המימון הישראלי לאו"ם, ונוכחות של מוסדות או"ם בארץ, אבל אני לא מחכה, כבר עכשיו הוריתי להפסיק מימון של כ-30 מיליון שקל לחמישה גופים של האו"ם שהם עוינים במיוחד נגד ישראל, והמשך יבוא. אנחנו במסע של שיפור מערכת היחסים שלנו מול מדינות העולם, ייקח עוד זמן, וגם את זה אמרתי, עד שהיחסים המשופרים שלנו עם מדינות בחמש יבשות ישתקפו גם בהחלטות שלהם באו"ם".
ליברמן אבו מאזן הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד