י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דרעי במתקפה על אובמה: "פעל בגלל אגו ורגשות אישיים"

שר הפנים וחבר הקבינט תקף הבוקר בחריפות את ההחלטה באו"ם, ואת הנשיא אובמה שבחר שלא להטיל עליה ווטו

אריה דרעי, צילום: פלאש90
אריה דרעי, צילום: פלאש90

השרים והח"כים החרדים לא מיהרו לשלוף תגובות על החלטת האו"ם האנטי ישראלית נגד ההתנחלויות בישראל, אולם הבוקר (ראשון) שר הפנים אריה דרעי שוחח על הנושא ב'קול חי' והאשים את הנשיא האמריקני ברק אובמה שפעל בגלל אגו ורגשות אישיים.

"צריך לשים את הדברים על השולחן", אמר דרעי, "זו החלטה קשה, קשה מאוד. האו"ם לא מכיר בשום שטח מעבר לגבולות 67, לא הכותל המערבי ולא שכונת רמות בירושלים, המכה היא קשה". דרעי הוסיף כי "התכוננו לזה. ידענו את זה כבר שבוע שעבר, זה היה מעשה לצערי הרב מחושב ומנוסח, האמריקאים ניווטו הוליכו ותכננו את זה".

"זה מראה שתפיסת הרוב הישראלי על ירושלים מאוחדת לא יכולה לחיות עם זה, למרות שזה תואם את המצע של מרצ והרשימה המשותפת, אפילו את המצע של מפלגת העבודה זה לא תואם והיא שונה", אמר דרעי.

הוא תקף חזיתית את הנשיא אובמה ואמר כי "אובאמה - בגלל רגשות אישיים, אגו וכעס החליט לפני שהוא פורש להעניש את עם ישראל. הרי זה לא יביא לשלום, זה רק יסבך את ישראל משפטית, אין שום מטרה חוץ מהרצון להעניש".

על הצעת שר החינוך נפתלי בנט לסיפוח שטחים אמר דרעי כי "אני מציע שננהג בחוכמה - וכי אני יכול עכשיו כשר הפנים לנהל עוד רשויות עם שני מיליון תושבים? שכם, רמאללה", אמר דרעי בהומור והוסיף, "הרי אני צריך תקציב לזה".

כזכור, ח"כ חרדי נוסף הגיב אמש להחלטה באו"ם נגד ההתנחלויות, ישראל אייכלר, לדבריו, "אובאמה אינו שליח הפלשתינים אלא של המתייוונים המתבוללים באמריקה ובמדינת ישראל". אייכלר הוסיף כי "הם עומדים מאחורי ההסתה העולמית נגד "הכותל הכבוש" בידי יהודי ארץ הקודש. הם ממשיכים את מלחמת בני החושך נגד אור התורה והאמונה. ה' יעשה לנו ניסים כבימים ההם בזמן הזה".
דרעי החלטה באום אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד