י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טראמפ סגר את קרן הצדקה לאחר חשדות חמורים שנקשרו בשמה

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ הודיע על סגירת קרן הצדקה השייכת לו ולמשפחתו, לאחר שורת פרסומים מביכים על התנהלותה השערורייתית. כל הפרטים

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ הודיע הלילה (ראשון) כי החליט לסגור את קרן טראמפ - קרן הצדקה של משפחת טראמפ בשל "ניגוד אינטרסים". טראמפ ציין כי הקרן בראשותו עשתה במשך השנים "הרבה מעשים טובים".

בהודעה של טראמפ נכתב כי הוא הנחה את אנשיו לנקוט את הפעולות הנדרשות לקראת סגירת הקרן. "אני גאה מאוד בקרן שגייסה מיליוני דולרים לקבוצות מוחלשות, כולל תמיכה בוותיקי הצבא, בשוטרים ובילדים". טראמפ נימק את החלטתו בכך שנועדה "למנוע מראית עין של ניגוד אינטרסים עם תפקידי כנשיא, החלטתי להמשיך ולקדם את העניין שלי בפילנתרופיה בדרכים אחרות".

קרן הצדקה של טראמפ תרמה לאחרונה סכום של 1000 דולר למפעל ההנצחה שהקימה משפחת ששון החרדית, שילדיה נשרפו למוות בדליקה שפרצה בביתם בליל שבת לפני שנה. קרן הצדקה של טראמפ אף "כיכבה" בכלי התקשורת האמריקניים מספר פעמים בהקשרים שליליים של התנהלות, הוושינגטון פוסט פרסם כי ימים ספורים לאחר בחירתו של טראמפ לנשיא פרסמה קרן צדקה שבה מכהנים ילדיו של טראמפ כדירקטור הבטיחה הזדמנות להצטלם עם הנשיא לאחר השבעתו, עבור מי שיתרום לקרן בין חצי מיליון למיליון דולר. בהזמנה לאירוע נכתב כי התורמים יוכלו בנוסף לכך לצאת לטיול דיג או ציד עם אחד מילדיו.

הפרסום עורר ביקורת קשה שבעקבותיה פרסם צוות המעבר הודעה שבה נאמר כי האירוע לא אושר ע"י צוות המעבר, וילדיו של טראמפ לא ישתתפו באירוע. בשבוע שעבר בוטל "אירוע קפה" עם איוונקה טראמפ-קושנר, שבו הוזמנו אנשים להשתתף בטרום מכירה פומבית, שבו יציעו אנשים את סכומי הכסף שהם מוכנים לתרום עבור השתתפות באירוע הקפה. המכירה הפומבית התנהלה במשך עשרה ימים, והתחרו עליה 28 אנשי עסקים כאשר ההצעה הגבוהה ביותר הגיע לסכום של $72,888 עבור שהיה במחיצתה של איונקה ל-45 דקות, וצילום.

אנשי עסקים ואינטרסנטים שהשתתפו במכירה הפומבית של האירוע טענו כי זו ההזדמנות שלהם לשמוע מפי ה"אשה החזקה ביותר בוושינגטון" על תכניותיו של אביה בנושא חוקים שונים שמעניינים את אנשי העסקים השונים. האירוע עורר תגובות קשות על ניגוד אינטרסים, וכתוצאה מכך בוטל האירוע ימים ספורים לפני המועד.

הוושינגטון פוסט אף פרסם בספטמבר השנה כי לקרן טראמפ אין אישור לגייס כספים. בוושינגטון פוסט הסבירו כי לפי התקנות במדינת ניו יורק, כל קרן צדקה שמגייסת סכומים הגבוהים מ-25 אלף דולר בשנה נדרשת לאישור מיוחד - אישור שעל פי הפרסום קרן הצדקה של טראמפ לא הנפיקה מעולם.
טראמפ קרן צדקה איוונקה טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד