י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יולדת, קבלי את 'בילינסון' • פרק 2

עומדת ללדת? 'בחדרי חרדים' עם פרויקט מיוחד: בתי חולים ליולדות • והפעם: בית החולים בילינסון בפתח תקווה • "רואים את האישה כלקוח" • ויש גם וידאו

מזל טוב. תינוקת. צילום אילוסטרציה
מזל טוב. תינוקת. צילום אילוסטרציה



לנוחיות הגולשים ממשק וידאו נוסף:

כיסוי מרשים, כריות צבעוניות

בית החולים בילינסון היה הבא בתור במסגרת הסדרה בה אנו בוחנים את מחלקות היולדות בבתי החולים השונים בארץ. את פנינו קידם בניין מפואר וחדש, מוקף בכרי דשא מרשימים.

נכנסנו פנימה.

מבט קצר במחלקת היולדות, העלה תמונה מפוארת למדי. בית החולים נראה 'די חדש', מה שבהחלט עושה חשק לבוא אליו. אפילו מיטת היולדת הוכנה בקפידה לקראת בואנו, כולל כיסוי מיטה מרשים וכריות צבעוניות פזורות.

את פנינו קיבל פרופ' מרק גלזרמן, מנהל מחלקת היולדות. פרופ' גלזרמן נמצא בבלינסון מזה כ-6 שנים. לפני כן ניהל את מחלקת הנשים והיולדות בבית החולים 'וולפסון' שבחולון, ועוד לפני כן, את מחלקת נשים ויולדות בבית החולים 'סורוקה' שבבאר-שבע. "בסך הכל אני בניהול מחלקה כבר למעלה מ-20 שנה", הוא אומר לנו.

"אם הייתי צריך להצביע על נקודות מיוחדות שיש לנו: אנחנו רואים את האישה במרכז, רואים את האישה כלקוח שצריך לדבר איתו בגובה העיניים, ומשתדלים לשפר את האיכות באופן מתמיד. ותוך כדי שמירה על האיכות, מקפידים לתת הרגשה לאם ולעובר כך שתוכל לזכור אותה כחוויה טובה, נעימה, בטוחה ונהדרת".

בלי קשר לתשלום

הוא מוליך אותנו אל 'סוויטת פנג- שוואי', שנבנה על פי תורה סינית עתיקה שמדברת על רוח, צליל, מים ועל היעדר חפצים מיותרים. יש כאן סלון קטן לבני המשפחה, פינת מחשב, מטבחון קטן ומכאן אנחנו נכנסים אל תוך חדרי הלידה.

"יש לנו כאן מיטה, שנראית מאד נמוכה, אבל הופכת למיטת לידה בכל רגע. היולדת שמגיעה לכאן היא יולדת שמצבה הבריאותי ומצב תינוקה אינו דורש התערבות רופא. מיילדת היא זו שמבצעת את רוב תהליך הלידה. יש פה מיטה משוכללת, אזור המלווה שרוצה שיהיה לידה, כדור ג'מבו שמקל בזמן הצירים כאשר מתיישבים עליו. גם המכשיר הזה ייחודי מאד מאפשר בזמן הצירים לחוות אותם בהליכה או בעמידה. ואם וכאשר היא הופכת ללידה שדורשת התערבות טכנולוגית ורפואית חדר הלידה הופך בין רגע לחדר לידה רגיל לכל דבר. כל הציוד והמכשור ומערכת הניטור נמצאים בארונות, הכול לפי הצרכים. וכאשר היא יולדת בשעה טובה ומגיע רופא הילדים ורוצה לטפל בתינוק, אנחנו הופכים את הפינה לפינת תינוק".

• כל יולדת יכולה לבוא לכאן?

"זה לא בית מלון, ולא מדובר בהזמנה מראש של חדרים. את היולדות אנחנו בוחרים על פי הצרכים המיוחדים שלהן. מי שהכי מתאימה היא ראשונה שתקבל, וזה לא קשר בתשלום אלא בצרכים. אם צריכה להבטיח בעוד שלושה שבועות בתאיך מסוים, לא נוכל להבטיח לה את זה מראש".

ברקע נשמעת קריאה ברמקול. הפרופ' גלזרמן מסביר לנו כי בכל אחד מהחדרים נמצאים בקשר עם ההתרחשויות בחדרים אחרים. "כרגע קראו למיילדת להגיע לחדר ניתוח, שומעים את זה גם פה". אחר כך הוא שב אל הנושא הקודם. נכון, החדר 'המיוחד', הסוויטה, לא תמיד פנוי, "יש חדר אחד כזה, אבל את עקרונות הלידה הטבעית אפשר להגשים גם בשאר החדרים".



























קישורים:
פרק ראשון: בית חולים 'ליס' ליולדות בתל-אביב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד