ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אושר בועדה: החוק שיאפשר מחיקה בפייסבוק

וועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק שתאפשר לבית משפט להורות על הסרת תכנים מסוכנים מהרשת

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

"חוק הפייסבוק" של שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, עבר היום (א) בוועדת שרים לחקיקה. על פי הצעת החוק, בית המשפט לעניינים מנהליים יהיה רשאי, לבקשת המדינה, לתת צו לספקית אינטרנט כדוגמת פייסבוק או גוגל להסרת תכנים מסיתים מהרשת.

צו שכזה יוכל להינתן במידה ומדובר בפרסום אשר מהווה עבירה פלילית וכאשר ישנו סיכון ממשי לביטחונו של אדם, לביטחון הציבור או לביטחונה של המדינה. בישיבת הממשלה שקדמה לוועדת השרים לחקיקה סוכם כי בעתיד ייבחנו צעדים חמורים יותר בעניין.

שרת המשפטים סיפרה כי מחלקת הסייבר בפרקליטות פועלת בשנה האחרונה במרץ על מנת להביא להסרה של תכנים שכאלו מהרשת. עד כה הוגשו כ 1755 בקשות לאתרי האינטרנט וכ 71% מהן התקבלו באופן מלא.

שרת המשפטים, איילת שקד אמרה כי "אני שמחה לראות שיש שיתוף פעולה מצד ספקיות האינטרנט, אך חשוב ששיתוף פעולה זה יהיה מחייב ולא גחמתי. על הפרק מונחים חיי אדם ועל כן צריך לנהוג בהסתה המתפרסמת ברשתות כקריאה ברורה לפעולה לאלימות, ולחייב את הרשתות לנהוג במסיתים במידת הדין. הממשלה אמרה היום בקול ברור - קריאות הסתה ייענו בתקיפות ובהסרתן מהרשת".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "למרות שההסתה מובילה לטרור, עדיין פייסבוק וחברות האינטרנט אינן נענות לכל פניות המשטרה להסיר תכנים מסיתים ולעיתים נדרש זמן רב עד להסרת התוכן המסית. לכן, החוק החדש הכרחי כדי לתת לנו את הכלים לפעול מיידית להסרת תכנים שעלולים לגרום למעשי טרור ורצח".
חוק הפייסבוק איילת שקד אינטרנט רשת חברתית הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד