ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

גפני מעכב ההצבעה על רכישת מטוס לביבי

יו"ר ועדת הכספים נענה לבקשת האופוזיציה שלא לכרוך אתההצבעה על המטוס בהצבעות אחרות

צילום: משה מילנר, לע"מ
צילום: משה מילנר, לע"מ

נוכח הביקורת בוועדת הכספים על האופן שבו משרד האוצר מביא בקשות תקציביות של משרדי הממשלה לוועדת הכספים, תוך ערבוב נושאים שונים בתכלית באותן פניות, החליט היום (ראשון) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לדחות את ההצבעה על בקשה תקציבית גדולה למשרד ראש הממשלה, הכוללת בקשה להעברת 182.8 מיליון ₪ לצורך רכישת מטוס לראש הממשלה בהתאם להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני.

ח"כ גפני נעתר לדרישת חברי כנסת מהאופוזיציה להפריד בין הבקשה הזו אליה הם מתנגדים לבין בקשות אחרות שהם תומכים בהן. לפיכך, הודיע גפני שיביא את הבקשה לתקצוב המטוס בנפרד בלבד. מבין הנושאים שתקצובם הובא יחד עם בקשת תקצוב רכש המטוס: תוספת תקציבים למערך הגיור, תגבור תקציב המשרד לשוויון חברתי לצורך תכניות שונות, תגבור תקצוב הלמ"ס, הקרן למורשת הכותל ועוד. גפני הביע הבנה לבקשת הפרדת נושאים בבקשות התקציביות.

חברי הכנסת מהאופוזיציה שביקשו מגפני לדחות את ההצבעה על ההעברה הכוללת הזו למשרד ראש הממשלה הם מיקי לוי וסתיו שפיר. לוי אמר כי "יש נושאים כאן שאני תומך בהם, אבל לא יתכן לערבב כל-כך הרבה נושאים לא קשורים. לא יתכן שאיאלץ להצביע בעד ההעברה תקציבית הכוללת דברים שאני תומך בהם יחד עם הדרישה לתקצוב רכישת המטוס, שלדעתי מדובר בה בבזבוז כספי ציבור".

גפני הדגיש, כי אינו מתנגד לרכש המטוס וכי בכוונתו להביא את הבקשה לאישור, אלא שהוא דורש שהבקשה אכן תובא בנפרד.
גפני מטוס ראש הממשלה ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד