י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פלאפון מנסה ליצור ערך: משיקה שירות אבטחה לגלישה סלולרית

פלאפון תעניק אבטחה ללקוחותיה על גבי הרשת הסלולרית ללא תשלום, אך תגבה 7 שקלים בחודש ממי שירצה לקבל את ההגנה, גם כאשר יגלוש על גבי הרשת הקווית (ווי-פי) • המטרה: לשמור על אטרקטיביות בעידן שבו הצרכנים לא רואים הבדל בין הרשתות השונות

צילום אילוסטרציה: Flash 90
צילום אילוסטרציה: Flash 90



חברת פלאפון הודיעה היום (א') על השקת שירות חדש, "פלאפון סייבר", המעניק ללקוחותיה אבטחה על גבי הרשת הסלולרית. השירות, שניתן בצורה אוטומטית וללא תשלום, אמור להגן על המשתמשים מפני מתקפות פישינג (דיוג) של אתרים מתחזים, הונאות, גניבת מידע ופרטים אישיים, וכן מפני חדירה של שלל נוזקות למכשיר בזמן שהם גולשים על הרשת הסלולרית.

השירות החדש מבוסס על פתרון טכנולוגי של חברת אלוט תקשורת הישראלית, המוטמע ברשת פלאפון. הפתרון פעיל גם ברשתות של מפעילות סלולריות בעולם, כמו וודאפון שמציעה את המוצר בתשלום של 4.90 יורו לחודש. המועד המתוכנן לצירוף כל הלקוחות לשירות הוא עד סוף אפריל 2017.

השירות אינו כולל הגנה על הסלולרי בזמן גלישה דרך רשתות קוויות (Wi-Fi), אותה פלאפון תציע בתשלום של 7 שקלים לחודש. כך שלמעשה, אם פלאפון תשכנע את לקוחותיה בנחיצות השירות, היא עשויה להרוויח מהסטת הלקוחות מהרשת הקווית לרשת הסלולרית, ובסוף הדרך - לגרום להם להגדיל את נפח חבילת הגלישה שלהם.

לפי נתונים שמציגה פלאפון, בשנים האחרונות מתחולל מהפך בהרגלי הגלישה של המשתמשים, כאשר כשני שלישים מתעבורת הרשת נעשית דרך מכשירים סלולריים, ולא דרך מחשבים. בנוסף, כ-60% מהמשתמשים בסלולר גולשים על הרשתות הסלולריות ולא דרך רשתות קוויות (Wi-Fi). למרות המודעות הגבוהה לנזקים שעלולים להיגרם כתוצאה מגלישה לא בטוחה (70%), רק 45% מהמשתמשים נוקטים באמצעי כלשהו כדי להגן על המידע האישי במכשיר, וכאשר הם נשאלים מהו האמצעי שהם מפעילים - מרביתם מסבירים כי מדובר בנעילת המכשיר בסיסמה. עם זאת, למרות המודעות הגבוהה, רק שליש מהמשתמשים מציינים כי הם חוו בעצמם או מכירים אדם שנפגע מפריצה לסלולרי.

מנסות ליצור בידול

חברות הסלולר הישראליות נמצאות בבעיה, שכן מרבית הלקוחות (75%, לפי סקר IPSOS) כלל לא רואים הבדל מהותי ביניהן. העובדה הזאת מאפשרת לצרכנים לדלג בין החברות ללא היסוס, לפי הצעת המחיר הנמוכה ביותר באותה העת. החברות גם לא היו ערוכות לרפורמת הסלולר. ביום כניסת גולן טלקום ו-HOT מובייל לשוק במאי 2012, הן הציעו לצרכנים חבילות שימור ב-199 שקל לחודש - והנטישה הייתה המונית. בשנים שעברו מאז, כל אחת מהן בחרה באסטרטגיה שונה כדי לעצור נטישה או למנוע ירידת הכנסה ממוצעת ממשתמש (ARPU) ביחס למתחרות.

בשונה משתי המתחרות שלה, שמתמקדות ביצירת קבוצות תקשורת תחת מותג אחד, פלאפון אינה יכולה להציע שירותי טלפון קווי או טלוויזיה, הניתנים בנפרד בתוך קבוצת בזק - ולכן היא ממקדת את המאמצים בשירותי ערך מוסף שיצליחו לחפות על החולשה במוצר הליבה.

שירות האבטחה הוא ניסיון חדש ברצף של השקות קודמות. קדמו לו השקת מותג המכשירים הפרטי ג'יני (Gini) - מכשיר עם שולי רווח גבוהים לחברה, שנמכר עם מעטפת שירותים שכוללת אחסון בענן ללא הגבלה ואחריות מורחבת לכל חיי המכשיר. במגזר העסקי השיקה פלאפון שורת פתרונות ענן, בעיקר ללקוחות קטנים ובינוניים. כעת, פלאפון מאמצת את הרעיון שיישמה כבר החברה האחות - בזק בינלאומי - שהשיקה בתחילת השנה שירות בשם סייבר-וול (Cyber Wall). השירות של בזק בינלאומי ניתן ב-11 שקל לחודש ומאומץ בחום על ידי הלקוחות.

השירות החדש של פלאפון יושק לצד פורטל תוכן באתר החברה שיעסוק בסייבר, ויאפשר למשתמשים לשלוט בהגדרות האבטחה שלהם. בין השאר, השירות יאפשר להורים לצרף את ילדיהם לשירות סינון תכנים בלתי הולמים שמחייב החוק, ושההצטרפות אליו עד היום נעשתה רק באמצעות פנייה טלפונית.
גלישה סלולרית שירות אבטחה פלאפון סייבר פישינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד