י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרסום ראשון: אולטימטום חרדי לניר ברקת

ביוזמת פינדרוס וויצמן חתמו חברי המועצה החרדים על דרישה חד משמעית להתחשבות במגזר החרדי ובדרישותיו - כדי להביע תמיכה בתקציב

ברקת. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ברקת. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

פרסום ראשון: בעקבות רמיסת הסטטוס קוו בירושלים על ידי ארגונים חילוניים, חברי המועצה החרדים מתאגדים ומתנים את אישור התקציב בהתחייבות העירייה וראש העיר ניר ברקת לשמירה מלאה של הסטטוס קוו בעיר.

יצוין, כי מזה זמן רב שלא נרשמה אחדות כלל חרדית במאבקי השבת, אחר שגורמים חרדים בסביבת ראש העיר הצליחו בשיטת 'הפרד ומשול' לפצל בכל פעם מחדש את העמדה החרדית. אולם כעת, עם התרבות חילולי השבת בירושלים, נראה שהשיטה הזו כשלה וההתנגשות בין ברקת לנציגות החרדית הינה בלתי נמנעת.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ביוזמת חברי המועצה יוחנן ויצמן מ'אגודת ישראל' וסגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס מ'דגל התורה' – חברי המועצה החרדים בירושלים חתמו על מכתב לראש העיר ברקת, בו הם מתנים את אישור התקציב בשורה של תנאים שמעגנים את שמירת הסטטוס קוו בבירה. "לא נתמוך באישור התקציב", נכתב במכתב הנציגים החרדים, "עד שיובטח לנו כי הסטטוס קוו יישמר וכי גופים עירוניים לא יממנו חילולי שבת".

"אנו חברי מועצת העיר החברים בקואליציה מבקשים לצרף סעיף לאישור התקציב לשנת 2017. בסעיף זה ייאמר מפורשות את מה שנאמר והוסכם בהסכם הקואליציוני - אשר אושר על ידי כלל סיעות הקואליציה העירונית ואושר במועצת העיר, שעיריית ירושלים תשמר את הסטאטוס קוו בענייני דת, ובכלל זאת לא תממן שום פעילות הכרוכה בחילול שבת" דרשו חברי המועצה החרדים במכתב שהגיע לידי "בחדרי חרדים".

נוסח הסעיף המוצע: "עיריית ירושלים תשמור את הסטאטוס קוו בסעיפים התקציביים המאושרים, ואגפי העירייה מונחים על ידי מועצת העיר שלא לאפשר קיום פעילות כל שהיא במימון עירוני, אשר כרוכה בחילול שבת קודש או פגיעה בסטאטוס קוו".





כזכור, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" - לדברי חברי המועצה החרדים - עיריית ירושלים ממשיכה להיות שותפה לרמיסת הסטטוס קוו השבתי בפרהסיה העירונית בירושלים, בעיקר באמצעות פעילויות תרבות הממומנות על ידי אגף התרבות של העירייה.

הבוקר, העביר ויצמן עדכון לחברי המועצה החרדים על חילולי השבת החמורים - לדבריו - שנעשים בירושלים במימון העיריה, והוסיף, כי "כעת, לקראת אישור תקציב העיריה, מחובתנו לדרוש מהנהלת העיר ומראש העירייה שיעמדו בהסדר הקיים מזה שנים רבות, לפיו לא תינתן תמיכה עירונית לאירועים שיש בהם חילול שבת", לדבריו, "לא יתכן שגופים עירוניים יחללו שבת ואנחנו נעבור על כך לסדר היום".

בעקבות כך, הציע פינדרוס שכל חברי המועצה החרדים יחתמו על אמנה בה הם מתחייבים להתנות את אישור תקציב העיריה בסעיף הנ"ל. "למהלך חשוב זה", אמר פינדרוס, "יהיה הד גדול ומשמעות ציבורית לקדושתה של ירושלים".

יודגש, כי בכל התקופה האחרונה עיריית ירושלים דבקה בעמדתה כי חילולי השבת אינם קשורים אליה בכל צורה וכי אין כל שינוי בסטטוס קוו העירוני.
ירושלים ברקת פינדרוס ויצמן אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד