כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יו"ר הכנסת אסר על גטאס להשתתף בהצבעות

יו"ר הכנסת הודיע כי הוא קיבל את חו"ד של היועמ"ש של הכנסת, איל ינון, לפיה נאסר על חבר הכנסת באסל גטאס, העצור בימים אלו בעקבות הברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא, להשתתף בהצבעות בכנסת

ח"כ באסל גטאס (Roy Alima/Flash90)
ח"כ באסל גטאס (Roy Alima/Flash90)

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין הודיע הערב כי הוא קיבל את חו"ד של היועמ"ש של הכנסת איל ינון לאסור על חבר הכנסת באסל רטאס העצור בימים אלו בעקבות הברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא – להשתתף בהצבעות בכנסת.

לאחר הסבר מנומק שהתפרס על תשעה סעיפים - כתב היועץ המשפטי של הכנסת כי "מכל המקובץ עולה כי חבר הכנסת השוהה במעצר, לרבות מעצר בית או חלופות מעצר אחרות המונעות ממנו להגיע למשכן הכנסת, אינו יכול להשתתף בהצבעות בוועדות הכנסת ובמליאה, וזאת על אף שבמליאת הכנסת לא ניתן למלא את מקומו".

"עם זאת", הוסיף כי "רשאי בית המשפט, בעת שהוא מחליט על המעצר או הארכתו, לשקול את עובדת היותו של העצור חבר כנסת ולאפשר לו להשתתף בהצבעות כאשר הוא סבור שניתן לעשות כן מבלי לסכל את תכליות המעצר".

קודם לכן הערב, אדלשטיין, הנחה את קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, לאשר לשוטרי משטרת ישראל להיכנס ללשכתו הפרלמנטרית של רטאס לשם חיפוש. בעקבות הפנייה הנחה אדלשטיין כי במהלך שהות השוטרים בלשכה הם ילוו ע"י קצין הכנסת והיועמ"ש, איל ינון.

לאחר אישור יו"ר הכנסת, חוקרי לה"ב 433 פשטו על לשכתו של גטאס, ערכו חיפוש כאשר קצין הכנסת והיועמ"ש מפקחים על החיפושים.

החוקרי ביציאה מלשכתו של גאטס. צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

מוקדם יותר היום, כך נודע ל'בחדרי חרדים' פשטו החוקרי גם על ביתו של באסל גטאס. "בהתאם לסמכות הנתונה לי בסעיף 6 לחוק משכן הכנסת, רחבתו ומשמר הכנסת ובהתאם לפניית ניצב מני יצחקי, ראש אגף חקירות ומודיעין ולצו בית המשפט, אני מתיר בזאת למשטרת ישראל להפעיל את סמכויותיה לצורך עריכת חיפוש בלשכתו של ח"כ גטאס במשכן הכנסת והכל בקשר לחקירה שנפתחה נגדו בביצוע החשדות המפורטות בבקשה לצו חיפוש" כתב יו"ר הכנסת.

מחר (ב') בשעות הצהרים, חוקי המשטרה יביאו את חבר הכנסת גטאס לבית משפט השלום בראשון לציון בשנית, אך טרם ברור אם המשטרה תבקש להאריך שוב את מעצרו או שיבקשו לשחררו בתנאים מגבילים מחמירים.

בשבוע שעבר בית משפט השלום בראשון לציון האריך בארבעה ימים את מעצרו של חבר הכנסת באסל גטאס, במסגרת פרשה שמנהלת בעניינו יחידה ארצית של משטרת ישראל. חבר הכנסת נחקר ביום חמיש האחרון בפעם השנייה באזהרה ובתום חקירתו נעצר, בחשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר (הכנסת חפץ אסור/מסוכן).

על פי החשד, החדיר חבר הכנסת טלפונים וכרטיסי סים לאסירים בטחוניים בניגוד לחוק. החוקרים תיעדו את מעשיו בוידאו וכן בהקלטות. בחקירתו הראשונית, הודה בהעברת חומרים לאסירים אך טען כי עשה זאת ממניע הומניטארי.
באסל גטאס הצבעות בכנסת הסרת חסינות יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד