י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

קורע: כשביבי הסתבך עם הדלקת הנרות בכותל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדליק אמש נר שני של חנוכה ברחבת הכותל המערבי. נתניהו הסתבך עם הדלקת הנרות וחשף את בורותו בנושא - עד שרב הכותל נחלץ לעזרתו • צפו בתיעוד המשעשע

נתניהו בהדלקת נרות בכותל, אמש (עמוס בן גרשום, לע"מ)
נתניהו בהדלקת נרות בכותל, אמש (עמוס בן גרשום, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדליק אמש (ראשון) נר שני של חנוכה ברחבת הכותל המערבי. נתניהו הסתבך עם הדלקת הנרות וחשף את בורותו בנושא.

בתיעוד ממעמד ההדלקה נראה רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, מזיז בעדינות את ידו של נתניהו מנר לנר - פעם אחר פעם - בכדי לכוון אותו לנר אותו צריך להדליק ראשון. בשלב מסוים נראה נתניהו נואש עד שהרב רבינוביץ תפס בכוח את ידו וכיוון אותו לנר הנכון.



"לא התכוונתי להיות כאן הערב" פתח ראש הממשלה את מעמד הדלקת הנרות בכותל "אבל לאור החלטת האו"ם חשבתי שאין מקום נכון יותר להדליק נר של חנוכה, מאשר המקום הזה, הכותל המערבי".

"לפי החלטת האו"ם" אמר נתניהו "המכבים לא שחררו את ירושלים - אלא כבשו שטח פלשתיני. לפי החלטת האו"ם - הכפרים שהם יצאו מהם מאזור מודיעין וסביבתו – היו שטח פלשתיני כבוש".

"כמובן שהפלשתינים הגיעו הרבה יותר מאוחר. אנחנו היינו במקומות האלה ואנחנו נחזור למקומות האלה. אני שואל את אותן מדינות שמברכות אותנו ב'חג חנוכה שמח': איך הן הצביעו עבור החלטה באו"ם שאומרת שהמקום הזה שבו אנו חוגגים את חנוכה הוא שטח כבוש?".

"הכותל הוא לא כבוש , הרובע היהודי לא כבוש והמקומות האחרים גם הם אינם כבושים. ועל כן איננו מקבלים, ולא נוכל לקבל את ההחלטה הזו. אנחנו כן בטוחים בעתידנו כפי שאנחנו יודעים את עברנו. ועל כן אבקש להדליק כעת נר של חנוכה למען נצח ישראל" חתם נתניהו את דבריו.

לאחר מכן הדליק את הנרות רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ יחד עם ראש הממשלה.

בדבריו אמר רב הכותל: "הקשר בין עם ישראל להר הבית ולכותל המערבי אינו זקוק לאישורו של איש. יותר מאלפיים שנה עברו מאז הגיעו לכאן אבות אבותינו החשמונאים, והדליקו מחדש את מנורת המקדש. יותר מאלפיים שנה שבארצות ערב ובארצות המערב, בכל קצוות תבל, דולקות הלהבות הזעירות - והאדירות - של מנורת החנוכה.

הכותל המערבי מאחד את עם ישראל כולו – את הצעירים ואת הזקנים, את יושבי הארץ ואת יושבי התפוצות, את בני הדור הזה ואת בני כל הדורות שקדמו לו. אני חושב עליהם הערב – על מדליקי נרות החנוכה בספרד של האינקוויזיציה ובפולין של הנאצים, על אנוסי מַשְהָד ועל קרבנות חַמְלֶנִיצְקִי. אני יודע שהם מתבוננים בנו הערב הזה. מתבוננים בכם – ראש הממשלה. כמה הם מתפללים להצלחתכם.

אשרינו שזכינו להדליק את נרות החנוכה בירושלים המאוחדת. מכאן אנו מתפללים להצלחת ראש הממשלה, שיהיה שליח טוב לעם היהודי. האור הזה שבוקע מכאן, אור האחדות היהודית, אור התקווה, אור שרשרת הדורות היהודית שלא ניתקה ולא תינתק – האור הזה ינצח את החושך".
בנימין נתניהו הרב שמואל רבינוביץ הכותל המערבי הדלקת נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד