י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המכה השניה והכואבת שאובמה מתכנן להחטיף לישראל

צעדי המנע החריפים בהם נוקט נתניהו נועדו ככל הנראה לעצור החלטה נוספת נגד ישראל, אותה יכול להעביר הנשיא היוצא ברק אובמה • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על האיום הדיפלומטי החדש לפתחה של ישראל, ועל הסיכויים שגם הוא יתממש

אובמה, צילום: לע"מ
אובמה, צילום: לע"מ

ראש הממשלה נוקט בצעדי מנע חריפים בימים האחרונים ופועל בתקיפות מול שגרירי המדינות שהצביעו נגד ישראל - על פי דיווחים בתקשורת, ראש הממשלה עושה כן בגלל הצעה אחרת שאמורה להיות מונחת על שולחן האו"ם בימים הקרובים, ותבקש לקבוע כללים ופרמטרים להסכם שלום עתידי בין ישראל לפלסטינים.

על פי הפרסום ב-nrg הבוקר, בירושלים ישנו חשש כבד כי אובמה שוקל מהלך נוסף באו"ם, שייתכן ויכלול הצבעה נוספת בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני. בנוסף, בסביבתו של נתניהו חוששים אף ממהלך שיהפוך את עמדות הקוורטט להחלטה חלוטה של מועצת הביטחון - מה ששוב יביך את ישראל בזירה הבינלאומית.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי הודיע כי הוא עתיד לשאת נאום בו ינמק את החלטת ארה"ב שלא להטיל ווטו על ההחלטה באו"ם. על פי הדיווחים, מוסדות האו"ם יוצאים כעת לחופשה עד ל-15 לינואר, בעוד אובמה צפוי לסיים את תפקידו ב-20 לינואר, חלון הזמן הקטן הזה מאפשר לקבל החלטה נוספת נגד ישראל, ותגובתו החריפה של נתניהו נועדה בדיוק על מנת למנוע את זה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בעקבות התנגדותה של ארה"ב להטיל וטו על ההחלטה האנטי ישראל שהתקבלה בליל שבת במועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות בישראל - ראש הממשלה בנימין נתניהו החריף את הצעדים נגד ארה"ב ובאופן חריג זימן אליו את השגריר האמריקאי בישראל דן שפירו לשיחת נזיפה.

על פי ההערכות - שיחת הנזיפה עם שפירו תתקיים בשבוע הקרוב והנוזף יהיה כאמור ראש הממשלה בעצמו המשמש גם בתפקיד שר החוץ.

נתניהו תקף את הנשיא היוצא אובמה ואמר כי הוא פעל בניגוד למה שסוכם: "כל הנשיאים האמריקנים אחרי קרטר, עמדו בהתחייבות האמריקנית לא לנסות להכתיב תנאים להסדר קבע במועצת הביטחון. אתמול, בניגוד גמור להתחייבות הזאת, כולל התחייבות מפורשת של הנשיא אובמה עצמו ב-2011. ביצע ממשל אובמה מחטף אנטי ישראלי מביש באו"ם. אני רוצה להגיד לכם שההחלטה שהתקבלה לא רק לא מקרבת את השלום, היא מרחיקה אותו. היא פוגעת גם בצדק, היא פוגעת באמת".
ראש הממשלה נתניהו אובמה אום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד