י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לפיד מנצל: דורש לזמן את נתניהו בגלל המשבר הדיפלומטי

יו"ר "יש עתיד" שיגר פניה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון על מנת לזמן את ראש הממשלה המשמש גם כשר החוץ, כדי לתהות כיצד הוא מתמודד עם המשבר הדיפלומטי החריף אליו נקלעה ישראל

תופר חליפה? לפיד, צילום: לע"מ
תופר חליפה? לפיד, צילום: לע"מ

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד מנצל את הסערה הדיפלומטית בעקבות ההצבעה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם - ועושה הכל לתקוף את נתניהו: בפנייה ששיגרו הבוקר (שני) "בדחיפות" ליו"ר וועדת חוץ וביטחון ח"כ אבי דיכטר, דורשים חברי הכנסת לפיד ועופר שלח לכנס את הוועדה בהקדם על מנת "להבין כיצד בכוונתו של ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו להוביל את ישראל במשבר חסר התקדים הזה".

לפיד ושלח כתבו לדיכטר כי "ביממה האחרונה, בעקבות החלטתה של מועצת הביטחון על ההתנחלויות, אנו עדים להידרדרות מסוכנת ביחסי החוץ של ישראל, ובכלל זה עם המעצמות הגדולות בעולם ועם כמה מהטובות שבידידותינו. איננו נכנסים במכתב זה לניתוח התהליכים והצעדים שהובילו להחלטת מועצת הביטחון, החלטה עוינת וקשה לכל הדעות. ואולם לדעתנו חובה לכנס בהקדם האפשרי את מליאת הוועדה ולזמן אליה את ראש הממשלה, שהוא כידוע גם שר החוץ כדי שהוועדה תוכל לשמוע כיצד הוא מתכוון לטפל במשבר הזה".

לפיד אמר כי "ההחלטה של מועצת הביטחון מחייבת אותנו לבנות תכנית פעולה סדורה, מעשית ויסודית, שתמנע פגיעה בכלכלה הישראלית, בביטחון המדינה וביחסינו הבינלאומיים. מה שאנחנו צריכים כרגע זה לחזק את יחסי החוץ שלנו, לא להחליש אותם".

שלח הוסיף כי "החלטת מועצת הביטחון היא חד-צדדית, עוינת, לא הוגנת. דבר אחד היא לא: היא לא מפתיעה. נתניהו עצמו הזהיר שלשם הדברים עלולים להגיע. עכשיו כשהגיעו, הוא מעניש את העולם בכך שהשרים שלו לא יטוסו לביקורים במדינות שהצביעו נגדנו, חלקן הידידות הכי גדולות שיש לנו. זה נראה כאילו אין מבוגר אחראי שמנהל את זה".
יאיר לפיד אובמה נתניהו אום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד