י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך תבחר רכב חדש בחכמה: התאם אותו בדיוק לצרכיך

המשפחה מתרחבת והגיע הזמן לרכב חדש? כך תדע בדיוק כיצד לבחור את הרכב המושלם, באדיבות מומחי סיגמא מוטורס / אבי איתן

סיגמא מוטורס
סיגמא מוטורס

כאשר נולד ילדי השישי, כולם ברכו אותי במזל טוב ואיחלו שנכניס אותו בבריתו של אברהם אבינו בעתו ובזמנו, ואני הייתי טרוד בעיקר בשאלה – איך אצליח למצוא רכב שאליו תוכל להיכנס כל המשפחה שלי.

ניסיתי לשאול חברים טובים ובני משפחה וקיבלתי כל כך הרבה עצות שחלקן סתרו זו את זו. מעבר לידיעה שהצבע של הרכב הוא שיקול שהרבה פחות משנה לי – לא היה לי מושג איך להתקדם בבחירת הרכב המתאים.

"לכל אחד יש צרכים שונים. אתה צריך להחליט מה אתה רוצה ומה אתה מחפש ברכב", מסביר מיקי גולדנברג, מנהל מרכז שיווק ושירות שברולט בירושלים,
סיגמא מוטורס
. "הרכבים הם שונים ומגוונים ויש ספקטרום מאוד רחב בין כלי רכב קטנים מסוג מיני ועד לרכבים עצומים עם שמונה מקומות. השאלה הראשונה שכל רוכש צריך לשאול את עצמו היא מה הצרכים שלו ולמה הרכב אמור לשמש אותו, איפה הוא אמור לנסוע".

לדבריו, אחד השיקולים המשמעותיים הוא האם אני, כרוכש רכב חדש, מעוניין בתצרוכת דלק נמוכה או שחשובה לי חוויית הנסיעה. "השאלה היא האם אנחנו רוצים רכב חסכוני או נוח יותר. ככל שהרכב יהיה יותר נוח – המחיר שלו יעלה ובדרך כלל גם צריכת הדלק שלו תעלה", הסביר. עוד ציין בהקשר זה שחשוב מאוד לזכור כשבאים לבחון את נתוני צריכת הדלק המופיעים במפרט הדלק. "המפרטים האלה לא מדויקים בעליל. אי אפשר להשוות בין מפרט של חברה אחת למפרט של חברה אחרת כי כל חברה בודקת את צריכת הדלק בצורה שונה. כמעט כולם כותבים נתוני מעבדה – כאילו אתה נוסע בעיר בלי רמזורים, בלי פקקים ובלי עצירות. הדרך הכי טובה לדעת מה צריכת הדלק של הרכב היא לחשב אותה על פי משקל הרכב ונפח המנוע", הדגיש.

השלב הבא בבחירת הרכב הוא התמקדות בקטגוריית הרכב המתאימה לך ולמשפחתך - מיני, סופר מיני, משפחתיות, מנהלים, סלון, מיני ואן או ג'יפונים. אחרי בחירת הקטגוריות – צריך לבדוק את המחירים של כלי הרכב בקטגוריה שבחרת.

איך בודקים?

"בודקים באינטרנט וצריך לרדת לרזולוציות של אבזור הרכב. הדבר הכי חשוב הוא לבדוק מחיר מול תמורה – כמה אתה משלם לעומת מה שאתה מקבל. צריך להסתכל גם על הסחירות של הרכב – כמה הרכב סחיר וכמה הוא מאבד מערכו. יש רכבים שמאבדים מערכם יותר מאחרים. ויש רכבים שקשה למכור יותר מאחרים", הסביר גולדברג. לדבריו, יש תנודתיות בשוק ולכן ייתכן בהחלט שכלי רכב שאינם סחירים בעת הנוכחית יהיו כאלה בעוד תקופה מסוימת.

"קיה פיקנטו הוא רכב שנמכר היום בכמויות גדולות. יש לשברולט מתחרה לרכב הזה – ספארק. הספארק הוא מוצר יותר טוב משמעותית שאפשר לקבל באותו מחיר. קשה בכלל להשוות ביניהם מבחינת האבזור ואיכות הרכב. אבל הלקוח, מצידו, אומר שהוא ירצה למכור אותו בעתיד ושקיה פיקנטו יאבד פחות מהערך שלו ויהיה קל מאוד למכור אותו. אני צופה שבעוד שלוש שנים, כמות ההיצע של הפיקנטו שתהיה בשוק לא תאפשר למכור את הרכב הזה במחיר אטרקטיבי או בקלות. עכשיו הסחירות שלו מצוינת, אבל בהמשך אני צופה שהסחירות שלו תהיה נמוכה בגלל ההיצע הגדול", העריך.

בשעה טובה החלטתי איזה רכב אני רוצה. איך אני מוודא שהוא באמת רכב טוב?

"נכנסים לאינטרנט ובודקים המלצות וכתבות על הרכב הספציפי", אמר וציין שכדאי לקרוא כתבות רכב ואת מגזין אוטו ולא לקרוא את המלצות הגולשים הלא מקצועיים. "עדיף להסתמך על עיתונאי הרכב מאשר להסתמך על שמועות. חוץ מזה, כשאתה מחפש מידע באינטרנט חשוב לחפש כתבות רלוונטיות. לדוגמה – לטויוטה קורולה החליפו את הדגמים מספר פעמים בשנים האחרונות. לכן, צריך לשים לב מה התאריך של הכתבה שאתה קורא – שהיא מדברת על הדגם שאתה עומד לקנות ולא על דגם אחר. אל תקרא כתבה על רכב ישן כשאתה רוצה לקנות רכב חדש".

אחרי שהצלחת להתמקד בשלושה דגמים ספציפיים של מכוניות שאתה שוקל לקנות – אסור לוותר על עבודת שטח. לך לראות את המכוניות הללו באולמות תצוגה. "הכי חשוב זה לא להסתמך על עקרון העדר. לא לשאול את השכן שלך מה הוא קנה ולמה. חכמת המונים היא דבר שצריך להתחשב בו, אבל לא לסמוך עליו בעיניים עצומות", הסביר גולדנברג.


לפרטים נוספים>>
סיגמא מוטורס רכב חדש קניית רכב טיפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד