י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תדהמה: ה-FBI פשט על בתי בכירים בשני הפלגים בסאטמר

לאחר מעצרו של בכיר עסקני סאטמר, פשטו בסוף השבוע חוקרי ה-FBI על בתיהם של שניים מראשי העסקנים בשתי החצרות בסאטמר, וחקרו אותם בנוגע לחשדות חמורים שנקשרו בשמו של ראש עיריית ניו יורק דה בלאזיו

חוקרי האף בי איי, צילום אילוסטרציה: רויטרס
חוקרי האף בי איי, צילום אילוסטרציה: רויטרס

תדהמה בחסידות סאטמר בויליאמסבורג: חוקרי ה-FBI ביקרו בסוף השבוע במשרדו של משה דוד נידרמן מבכירי עסקני חצר מהר"י מסאטמר, ובמשרדו של משה אינדיג, מראשי חסידות מהר"א מסאטמר.

מקור בכיר בחסידות סאטמר סיפר כי אינדיג, שידוע כ"קבלן קולות" וכמי שהצליח לשכנע את שני הפלגים בסאטמר לתמוך בביל דה בלאזיו לראשות העיר, הינו בעל קשרים עם הצמרת הפוליטית. על פי המידע שבידי 'בחדרי חרדים', חוקרי ה-FBI הגיעו למשרדו וחקרו אותו בקשר להטבות שקבלה חסידות סאטמר מראש העיר המכהן בתמורה לתמיכתם בו. אינדיק, שועל פוליטי, ענה על מספר שאלות אך משהבין כי מדובר בחקירה משמעותית הפנה אותם לעורך דינו. לדברי המקור, החוקרים הספיקו להחרים את המכשיר הנייד של אינדיג.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חוקרי ה-FBI המשיכו למשרדו של משה דוד נידרמן, יו"ר איחוד הארגונים החרדים בניו יורק. נידרמן, בכיר בחסידות מהרז"ל מסאטמר, נחשב לבעל קשרים עם בכירי הפוליטיקאים בוושינגטון ומוזמן לעיתים תכופות לאירועים בבית הלבן. החוקרים שאלו את נידרמן בנושא הכספים וההטבות שקבלה החסידות תמורת תמיכתה בדה בלאזיו.

בתקופת הבחירות לראשות העיר התגייסו נידרמן ואינדיק לקמפיין הבחירות של ביל דה בלאזיו וגייסו תרומות מעשירי החסידות עבורו. דה בלאזיו ידע להעריך את התגייסותה המלאה של סאטמר, הנחשבת לחסידות הגדולה ביותר בניו יורק, ותגמל את החסידות בכך שמיד עם היבחרו לראשות העיר ביטל את גזירת ברית המילה שנגזרה בתקופתו של ראש העיר היהודי מייקל בלומברג, ואשר הטרידה את היהדות החרדית בניו יורק. דה בלאזיו אף "עיגל פינות" עבור חסידות סאטמר, ודלת לשכתו פתוחה לעסקני החסידות.

התגייסותה של החסידות הגדולה להצלחתו של דה בלאזיו הייתה לצנינים בעיני המתחרים האחרים, ואלו התחילו "לחפש" את ראש העיר. בסאטמר טוענים כי מתנגדיו של דה בלאזיו קבלו לאחרונה תגבורת מצדו של הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ "שסימן" את בלאזיו, לאחר שדה בלאזיו עודד את ההפגנות הגדולות שקיימו מתנגדי טראמפ מיד לאחר בחירתו לנשיא, וקרא לציבור לצאת ולהפגין.

בשבוע שעבר דווח ב'בחדרי חרדים' על מעצרו של העסקן הבכיר ביותר בסאטמר - ר' יצחק סופר, שנחקר בעבר על תמיכתה של סאטמר בראש העיר, וסירב לשתף פעולה. בשבוע שעבר הוא נעצר בחשד להונאה ושוחרר בערבות.

בסאטמר טוענים כי מדובר בתיק שהפילו עליו במטרה ללחוץ עליו לפתוח את הפה בחקירה החשאית שמתנהלת סביב האופן שבו גייס ראש העיר המכהן כספים לקמפיין הבחירות שלו. יצויין כי הציבור החרדי והדתי בניו יורק הינו בעל חשיבות אלקטוראלית גבוהה בבחירות העירוניות, וכל ראש עיר שנבחר בעבר ביקש לזכות בתמיכת הציבור החרדי.
סאטמר חקירה אף בי איי דה בלאסיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד