י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

26 הסימנים שיספרו לכם: האם אתם סובלים מעודף התחשבות הזולת?

אם אתם מזהים יותר מדי סימנים מהרשימה הבאה, כנראה שאתם סובלים מאמפתיה מוגזמת - אל דאגה, יש מה לעשות עם זה

עודף אמפתיה
עודף אמפתיה

אם אתם קוראים את הכותרת ולא מבינים על מה מדובר, קרוב לוודאי שאינכם סובלים מהתופעה.
והתופעה היא כדלהלן - יש אנשים, ואני מדגישה: *יש* אנשים, שאינם חיים על תדר המציאות החושית הרגילה, אלא כמו מאזינים לקולות אחרים. לא לא, שלא תטעו! הם אנשים נורמליים לחלוטין! אבל ההתנהלות הפנימית שלהם אחרת. ושמם בעגה המקצועית הוא: אנשים עם אמפתיה יתרה.

עדיין לא בטוחים שזה אתם?

אם אתם מזדהים עם יותר משלשה ארבעה מהסעיפים הבאים, הרי שכן:

1. אינטואיציה תת בטנית עזה

אנשים אמפתיים יודעים דברים רבים מבלי שמישהו אחר צריך לומר להם אותם. יש שיתארו את הידיעה הזו כאינטואיציה או כתחושת בטן.

2. מרגישים את השני

זהו אחד המאפיינים המרכזיים של האנשים האמפתיים. יש שיזדהו עם רגשותיהם של אנשים שלצדם בלבד ויש שיזדהו עם רגשותיהם של אנשים שרחוקים מהם, הכל תלוי בסוג ורמת הקשר בין האנשים.

3. אי נוחות במקום הומה אנשים

מקומות כמו קניון, סופרמרקט או אצטדיון כדורגל, בהם סובבים אותנו הרבה מאוד אנשים, יכולים לגרום לאנשים אמפתיים לחוש חנוקים או נרגשים. זאת משום שכל אחד מהאנשים הרבים שמצויים במקום מלווה ברגשות אחרים, אותם מרגישים האנשים האמפתיים. תדמיינו אותם עם רשת פרפרים בלתי נראית, אליה מתקבצים כל הרגשות של אנשי הקניון/המרכול... רשת כזו עלולה להיות משא כבד עד להתפקע.

4. אי יכולת לשמוע על טרגדיות

ככל שאנשים יותר אמפתיים, כך קשה להם יותר לשמוע סיפורים רעים ומפחידים בכלי התקשורת, וזאת, עד לרמה שהם יעדיפו לא להתעדכן באירועי חדשות.

5. עולים בשניה על שקרנים

אם חבר או בן זוג של בן אדם אמפתי מספר דבר מה שקרי, האדם האמפתי ידע זאת מיד. עם זאת רבים מהאנשים האמפתיים יעדיפו להתעלם מידיעה זו, משום שיעדיפו למנוע מעצמם את התחושה שתתלווה לכך, לכן יכחישו זאת בפני עצמם.

6. הידבקות בתסמינים פיזיים של אחרים

לאנשים אמפתיים קל מאוד להידבק בתסמינים ומחלות שתוקפים את האנשים שיקרים להם, כמו למשל הצטננות, זיהומים בעיניים וכאבים במקומות שונים בגוף.

7. בעיות עיכול

אנו נוהגים לקשר רגשות לאזור הבטן, וזה לא סתם כך. באזור הזה אנשים אמפתיים סובלים מבעיות או תחושת אי נוחות כאשר הם סופגים את רגשותיהם של אחרים. זה יכול אפילו לגרום להם לסבול מאולקוס.

8. חיפוש תמידי ולא מודע אחר אדם שסובל או מקופח

כל אדם שסובל מגורם כלשהו, בין שמכאב פיזי ובין שמקיפוח, מושך את תשומת לבם של אנשים אמפתיים עד לרמה שקשה להם להתעלם ממנו וממצבו כל עוד הוא בטווח ראייתם.

9. גם זרים מספרים להם את הצרות שלהם

הם הופכים כתובת אוטומטית ומגנטית עבור כל אדם שצריך להוריד מליבו. זאת משום לאנשים אחרים קל הרבה יותר להיפתח לאנשים אמפתיים, אפילו אם הם זרים.

10. תחושת תשישות תמידית

לרוב הם מרוקנים מאנרגיה. הם חשים שאנשים מסוימים שאבו מהם את האנרגיות שלהם או שהם עצמם שאבו אנרגיות שליליות רבות מאחרים. למרות התשישות המורגשת, זה עלול לגרום להם להפרעות בשינה.

11. נטייה להיראות לאחרים כביישנים, אדישים או מנותקים

אנשים אמפתיים נוטים לסבול ממצבי רוח משתנים, זאת משום שהם שואבים את האנרגיה של האנשים שסביבם. בנוסף לכך אנשים אמפתיים לא מעוניינים לזייף רגשות חיוביים כשהם עצובים, משום שזה עלול לגרום להם להרגיש עוד יותר גרוע.

12. משיכה לטיפולים הוליסטיים ואלטרנטיביים

למרות שאנשים אמפתיים נוהגים לרפא אחרים, הם עצמם מעדיפים להימנע מלנסות לעשות זאת, אפילו אם התברכו בכישרון נהדר. הסיבה לכך היא שריפוי נפשם של אחרים לרוב מגיע על חשבון הנפש שלהם, בייחוד אם אינם מודעים לכך שהם אנשים אמפתיים. בנוסף, כל טיפול טבעי קוסם להם יותר מאשר טיפול מתחום הרפואה המערבית, וקשה להפתיע אותם בקלות על ידי הצלחת טיפולים אלו משום שזו התוצאה שהם מצפים לה.

13. יצירתיות

בין שמדובר בשירה, כתיבה, ריקוד, משחק, ציור או צביעה, אנשים אמפתיים הם בעלי צד אומנותי ויצירתי מפותח מאוד ויש להם דמיון פורה.

14. צורך בבדידות

כשאנשים אמפתיים מבלים זמן רב מדי עם אנשים אחרים, צץ בהם הצורך להיות לבד למשך זמן ארוך מהרגיל. זה לא אומר שהם מרגישים בודדים, אלא שהם צריכים זמן שבו יוכלו להשקיע בעצמם.

15. אי יכולת לעשות דברים שאינם מהנים

הם פשוט מרגישים שהם משקרים לעצמם כשהם עושים דברים שלא מסבים להם הנאה. להכריח אדם אמפתי לעשות דבר מה שהוא לא אוהב יגרום לו לחוש רגשות אשמה, והוא עשוי לחשוב שהוא אדם עצלן משום שכך יסיק שאחרים רואים אותו מהצד.

16. שאיפה למציאת האמת

כל דבר שאינו מרגיש נכון עבור אנשים אמפתיים גורם להם לרצות לחתור לאמת, שאת הימצאותה הם מרגישים עוד לפני שגילו אותה.

19. אהבה להרפתקאות, טיולים ותחושת חופש

אנשים אמפתיים הם בעלי נפש חופשיה, ועל כן עליהם לספק את רצונותיה ולחוש את החופש והשחרור שהיא שואפת לקבל.

20. נטייה לחלום בהקיץ

אדם אמפתי יכול לבהות בטלוויזיה מבלי להסתכל על מה שמשודר בה באמת, ועם זאת ליהנות מהעולם שנוצר במחשבותיהם.

25. יכולת הקשבה מצוינת

אנשים אמפתיים לרוב לא ידברו על עצמם, אלא אם כן הם עומדים מול אדם שהם סומכים עליו לחלוטין. עם זאת, הם אוהבים להקשיב לאחרים ולהראות דאגה כנה כלפי הצרות שלהם.

26. חוסר סובלנות כלפי נרקיסיזם

למרות שאנשים אמפתיים נוטים להתחשב באחרים, הם לא אוהבים אנשים אגואיסטיים ששמים את עצמם לפני אחרים ומסרבים להזדהות עם רגשותיהם של אחרים. אנשים שכאלה הם ההפך הגמור מהאנשים האמפתיים.

אם אתם מרגישים שרוב המאפיינים שצוינו נוגעים בכם, יתכן שהגיע הזמן שתעשו שינוי בחייכם ותתחילו לדאוג לעצמכם במקום לאחרים. זכרו שהצרות של האנשים שסובבים אתכם הם לא הצרות שלכם, ויכול מאוד להיות שהזנחתם דבר או שניים בעצמכם שהייתם צריכים לטפל בו כבר מזמן.
אמפתיה עודף אמפתיה רגישות לזולת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד