ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אחרי עיכוב של יום: גפני אישר מטוס לביבי

כפי שהבהיר אתמול, למרות הפרדת מימון המטוס מהצבעות אחרות בועדת הכספים, דאג גפני להעביר את אישור המימון

צילום: משה מילנר, לע"מ
צילום: משה מילנר, לע"מ

ועדת הכספים אישרה היום (שני) סכום של 183 מיליון שקל עבור רכישה של מטוס מיוחד לראש הממשלה לנסיעות ושליחויות מחוץ לארץ. התקציב אושר ברוב של חמישה נציגי הקואליציה בוועדה מול שלושה נציגי אופוזיציה שהתנגדו להעברתו.

כזכור, ההצבעה על תקציב המטוס הייתה אמורה להתקיים אתמול, אולם נוכח הביקורת בוועדת הכספים על האופן שבו משרד האוצר מביא בקשות תקציביות של משרדי הממשלה לוועדת הכספים, תוך ערבוב נושאים שונים בתכלית באותן פניות, החליט יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לדחות את ההצבעה על בקשה תקציבית גדולה למשרד ראש הממשלה, הכוללת בקשה לרכישת מטוס לראש הממשלה בהתאם להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני.

ח"כ גפני נעתר לדרישת חברי כנסת מהאופוזיציה להפריד בין הבקשה הזו אליה הם מתנגדים לבין בקשות אחרות שהם תומכים בהן. לפיכך, הודיע גפני שיביא את הבקשה לתקצוב המטוס בנפרד. בין הנושאים שתקצובם הובא יחד עם בקשת תקצוב רכש המטוס: תוספת תקציבים למערך הגיור, תגבור תקציב המשרד לשוויון חברתי לצורך תכניות שונות, תגבור תקצוב הלמ"ס, הקרן למורשת הכותל ועוד. גפני הביע הבנה לבקשת הפרדת נושאים בבקשות התקציביות.

חברי הכנסת מהאופוזיציה שביקשו מגפני לדחות את ההצבעה על ההעברה הכוללת הזו למשרד ראש הממשלה הם מיקי לוי וסתיו שפיר. לוי אמר כי "יש נושאים כאן שאני תומך בהם, אבל לא יתכן לערבב כל-כך הרבה נושאים לא קשורים. לא יתכן שאיאלץ להצביע בעד ההעברה תקציבית הכוללת דברים שאני תומך בהם יחד עם הדרישה לתקצוב רכישת המטוס, שלדעתי מדובר בה בבזבוז כספי ציבור".

גפני הדגיש אתמול כי אינו מתנגד לרכש המטוס וכי בכוונתו להביא את הבקשה לאישור, אלא שהוא דורש שהבקשה אכן תובא בנפרד. כאמור, היום אושרה רכישת המטוס.
מטוס גפני ועדת הכספים נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד