כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פשרת המואזין: יושמע פעם אחת ביום בלבד

ראש הממשלה הציג לליצמן ודרעי את הגירסה המרוככת לחוק המואזין, כך שלא תפגע בצופרי השבת

נתניהו עם ליצמן ודרעי. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו עם ליצמן ודרעי. צילום: קובי גדעון, לע"מ

בישיבה שהתקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרים יעקב ליצמן ואריה דרעי, נקבע מתווה מוסכם, ועל פיו - המואזין יושמע פעם ביום בלבד, בנוסף נקבעה פגישה נוספת מחר עם השר זאב אלקין.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף כי שר הבריאות ליצמן הגיש ערר נגד חוק המואזין המקורי של ח"כ מוטי יוגב, שעבר בועדת השרים לענייני חקיקה, זאת בעקבות החשש שהוא יפגע בצופרי השבת.

בהמשך ליצמן הסיר את הערר נגד החוק – זאת לאחר שהובטח לו על ידי ראש הממשלה כי יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן יגבש חוק מואזין מרוכך שלא יפגע בצופרי השבת.

במכתב שפרסם ליצמן לאחר הגשת הערר הוא פירט כאמור כי החוק עשוי למנוע את צפירות השבת, עליה נהגו להכריז בעבר בחצוצרות וכיום באמצעות כרוזים המשדרים צפירה או ניגונים.

לדבריו במשנה מתואר על שלושה תקיעות לקראת השבת כמסורת ארוכת שנים: "במשנה בסוף מסכת סוכה", הוא כותב, "חז"ל מתארים את שלש התקיעות שתקעו זמן מה קודם לכניסת שבת על מנת להבדיל את העם ממלאכה, ושלוש תקיעות בשעת כניסת השבת עצמה שנועדו להכריז כי מכאן ואילך אסורה כל מלאכה עד לצאת השבת או החג.

"במשך אלפי שנים במסורת ישראל שימשו כלים שונים לפעולה זו, בין השאר השופר והחצוצרה. עם התפתחות הטכנולוגיה, משמשות מערכות הכריזה להודעה על כניסת השבת בעוצמת הקול המותרת, ובכפוף לתקנון.

"חרף קבלת הצעת החוק בוועדת השרים לעניני חקיקה הצעת החוק במתכונתה ובמסגרת הדיונים שיעלו בעקבותיה בוועדות הכנסת - ההצעה עלולה לפגוע בסטטוס קוו הקיים ועל כן בהתאם לתקנון עבודת הממשלה, מוגש ערר זה לממשלה לצורך קיום דיון נוסף, טרם העלאת החוק להצבעה במליאת הכנסת", כתב שר הבריאות.
ליצמן מואזין חוק מוסכם נתניהו צפירת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד