י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הישג ענק: עבר חוק הבטחת הכנסה לאברכים

החוק, הדואג גם לסטודנטים מעוטי יכולת, עבר בקריאה שניה ושלישית לאחר שהוצג על ידי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק סיוע כלכלי ללומדי תורה ולסטודנטים נזקקים. בקריאה שנייה תמכו בחוק 56 ח"כים לעומת 12 מתנגדים ובקריאה שלישית 54 לעומת 13 מתנגדים.

בדיון הדגיש יוזם החוק, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, כי מדובר בחוק שוויוני שדואג ללומדי תורה ולסטודנטים כאחד. "מדובר במיזוג של הצעת חוק ממשלתית ופרטית בניגוד למקרים אחרים, מדובר בכ-5,000 זכאים שמצבם הכלכלי קשה ואין להם שום דבר, כלום, הממשלה אישרה רק להם. אבל אנחנו לא הסכמנו ודרשנו שיהיה סיוע גם לסטודנטים".

גפני הוסיף כי "עלו כמה שאלות, הרי הקריטריונים שונים בין לומדי התורה והסטודנטים, בעיקר סביב מספר הילדים של הסטודנטים, טענו שצריך לעשות כללים אחרים לסטודנטים אבל שזה יהיה בחוק, לא יכול להיות שלא יהיה חוק גם לסטודנטים".

"לו הייתי בועדת הסטודנטים הייתי מודה לי, רק בגלל החוק הזה המסכנים יקבלו את הכסף, יותר מלומדי התורה, החוק הזה מדבר על נזקקים, לומדים בישיבה, אוניברסיטה או מכללה. בוועדה זה עבר פה אחד, גם הקואליציה והאופוזיציה הצביעו - כך היה צריך להיות", אמר גפני והוסיף כי "אני קורא להצביע בעד גם כאן במליאה, החוק לא מעדיף סקטור אחד מול השני. להיפך, בחוק נקבע לומדי תורה וסטודנטים, אם החוק לא יעבור גם הסטודנטים הנזקקים לא יקבלו".

בהצעת החוק מוצע לקבוע את הזכאות של לומדי תורה לסיוע כלכלי ובמקביל להגדיל ב-21 אחוז את תקציב קרן הסיוע לסטודנטים - כך שיתאפשר מתן סיוע כלכלי, ברמה זהה לזו שניתנת ללומדי התורה, לסטודנטים בעל רקע חברתי-כלכלי נמוך, בהתאם לאמות מידה שייקבעו על ידי הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה. ככל שיגדל הסיוע ללומדי התורה - יגדל גם הסיוע לאותם סטודנטים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הצעת חוק זו נועדה ליישם את החלטת ממשלה 747 ולהסדיר בחקיקה את מערך הסיוע הכלכלי ללומדי תורה נזקקים. מטרת החוק המוצע היא לסייע כלכלית ללומדי תורה נזקקים כדי לאפשר להם להתרכז בלימודי התורה, וזאת מתוך הכרה של מדינת ישראל בחשיבות לימוד התורה, לשימור העם היהודי, מקורותיו ההיסטוריים ועתידו הרוחני בארץ ובעולם".
הבטחת הכנסה גפני סטודנטים לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד