ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

העגונה חיה אייזנבך משתוקקת לנס חנוכה פרטי; הבעל: "יכלה לקבל גט"

סיפורה העגום של חיה אייזנבך, בת 32 שנאלצת להתמודד עם גידול הילדים לבד ועם חוסר הידיעה האם תוכל אי פעם לפתוח פרק ב' בחייה • הבעל ל"בחדרי": "יכלה לקבל גט"

העגונה חיה אייזנבך משתוקקת לנס חנוכה פרטי; הבעל: "יכלה לקבל גט"



חנוכה, כמו כל חג, הוא זמן מתאים להפנות את תשומת לבנו - לאלו שאין להם. אין להם את האבא שידליק נרות עם הילדים מידי ערב.

אותו טקס חגיגי, משפחתי ויהודי, שנראה לכל מי ששפר עליו מזלו כובעי וכמובן מאליו, עבור אחרים הוא עלול להפוך לרגעים קשים מנשוא. כי אין בעל, כי אין אב, והרבה יותר גרוע כשהאב והבעל נמלט ומעגן.

כזה הוא סיפורה של חיה אייזנבך. במסגרת הבמה שאנו נותנים כאן ב'לובי נשי', גם במסגרת הסיפור בהמשכים "הלכתי לחפש את עצמי – תכף אשוב", וגם בכתבות המסייעות לאיתור גברים המעגנים נשותיהם, הגיע אלינו סיפורה של חיה בת ה-32, אמא לחמישה ילדים, שחייה הפכו גיהנום ברגע אחד, בעת שהיתה בעיצומו של הליך לקראת גירושין וגילתה שבעלה נמלט. השבר כפול ועצום, כשהיא מספרת לנו, שבטרם נמלט, הצהיר בפניה באיום, "תישארי עגונה כל חייך", כך לדבריה.

"למעשה השמים נפלו עלי הרבה שנים קודם", מספרת חיה אייזנבך בשיחה עם 'לובי נשי-בחדרי חרדים'. "מאז שנישאתי, בגיל, 17, אני חיה את הסיוט, עד שסוף סוף העזתי לקום ולברוח מהבית".

לטענתה, "חוויתי אלימות קשה שאין מילים לתאר, עד שהחלטתי לשים סוף לסבל של הילדים שלי שלא ידעו מהם חיים נורמליים בצל אב הגון. והנה, הגהינם עוד בשיאו".

לדבריה, בבית משפחת אייזנבך נושמים אמנם לרווחה מאז שראש המשפחה ברח, אולם היא אינה מוכנה להישאר עגונה כל חייה. היא בסך הכל בת 32 והחיים עוד לפניה.

"הוא זה שפתח את התיק, אבל מסרב לתת לי את הגט", היא אומרת.

בקולה, עליו לא ניכרים כלל האימה והסבל שהיא מתארת כחוויותיה בתור אישה נשואה, יש הרבה אמונה ותקווה.

"בית הדין העלה את שמו ותמונתו למאגר המבוקשים ואמרו לי שאני יכולה לפרסם את הסיפור שלי", היא אומרת. "אני רוצה שיידעו מה עובר עלי, אני רוצה שיידעו שהוא מסתובב חופשי באחת מארצות אירופה, הוציא לעצמו אזרחות אוסטרית, ושופך כספים בכל מני מקומות שיכולים לעזור לו להמשיך ברוע מעלליו כלפיי", היא אומרת, ומספרת על מקצוע ויידע רב בתחום הטכנולוגי, לפי דבריה הוא עולה על קווי השיחות שלה, מנתק שיחות ועוד.

כל היודע פרטים על מקום הימצאו מוזמן למסור מידע אודות הסרבן או ליצור קשר עם הנהלת בתי הדין הרבניים בטלפון: 076-8894787 או בפקס: 02-6203766.

לאחר פרסום הידיעה ב"בחדרי חרדים", הבעל המעגן פנה ל"בחדרי חרדים" ומסר בתגובה: "מעולם לא היה אלימות, לא כלפיה ולא כלפי הילדים. האישה לא רוצה לעשות הסכם גירושין וכל הסיכומים שהיו עמה כדי להתקדם לקבלת הגט הופרו על ידה פעם אחר פעם".

לדבריו, "היא סירבה להקשיב לכל הרבנים והיועצים שניסו לעזור בתיק. היא מעולם לא הייתה עגונה. היא יכלה לקבל גט כבר מלפני שנתיים, אבל היא לא רצתה לעשות הסכם כפי המקובל".

(עודכן בשעה 21:04)







עגונה נס חנוכה בית הדין גט חיה אייזנבך,

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 111 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד